تشخیص کاندیدا در محصولات پزشکی؛کاندیدا آلبیکنس شایع ترین عفونت قارچی دهان، مجرای روده و واژن است. همچنین می تواند پوست و غشاهای مخاطی را تحت تاثیر قرار دهد. اگر سیستم ایمنی بدن شما به درستی کار کند، این نوع عفونت قارچی به ندرت مضر است.

کاندیدا نوعی قارچ (قارچ) است که در سطوح مناسب به هضم و جذب مواد مغذی در بدن کمک می کند. علائم معمول کاندیدا زمانی رخ می دهد که در بدن بیش از حد تولید شود. این می تواند سموم فرعی و سایر سموم مضر را آزاد کند و باعث سندرم روده نشتی شود.

کاندیدا اوریس (که C. auris نیز نامیده می شود) قارچی است که می تواند باعث عفونت های جدی شود. C. auris می تواند از بیمار به بیمار در بیمارستان ها و خانه های سالمندان سرایت کند. بیماران می توانند C. auris را در جایی از بدن خود حمل کنند، حتی بدون اینکه آنها را بیمار کنند. به این می گویند استعمار. هنگامی که افراد در بیمارستان ها یا خانه های سالمندان مستعمره می شوند، C. auris می تواند از بدن آنها سرایت کند و به افراد دیگر یا اشیاء مجاور سرایت کند. این باعث می شود که قارچ به اطرافیان شما سرایت کند.

CDC توصیه می کند بیمارانی را که ممکن است با C. auris در تماس بوده اند آزمایش کنند تا ببینند آیا آنها حامل این قارچ هستند یا خیر. این به ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی اجازه می دهد تا بدانند چه کسی ناقل قارچ است و اقداماتی را برای جلوگیری از انتشار آن به دیگران انجام دهند.

m/تشخیص کاندیدا در محصولات پزشکی

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت خدمات با ما تماس بگیرید.

هنگامی که تعادل pH طبیعی بدن شما به هم می خورد، کاندیدا می تواند خارج از کنترل رشد کند و مشکلی برای بدن شما ایجاد کند. باکتری های خوش خیم و عملکرد صحیح سیستم ایمنی برای مبارزه با این عفونت سرسخت ضروری هستند.

سندرم رشد بیش از حد کاندیدا (COS) اصطلاحی است که زمانی استفاده می شود که کاندیدا خارج از کنترل در بدن شما رشد می کند. اشتباه نکنید: این یک وضعیت سلامت مزمن است. افرادی که هرگز عفونت قارچی جدی نداشته اند ممکن است فکر کنند حساسیت، آلرژی یا عدم تحمل جدیدی نسبت به غذاهای مختلف ایجاد کرده اند. این غذاها اغلب حاوی تخم مرغ، ذرت و گلوتن هستند.

9 m/تشخیص کاندیدا در محصولات پزشکیعلامت کاندیدا و 3 راه برای درمان آن

رشد بیش از حد کاندیدا برخی از علائم مشکلات سلامتی زیر است:

سوختن

هوس خوردن شیرینی جات

بوی بد دهان

لایه سفید روی زبان

ابری شدن آگاهی

عدم تعادل هورمونی

درد مفاصل

از دست دادن میل جنسی

سینوزیت مزمن و مشکلات آلرژی

مشکلات گوارشی (نفخ و گاز معده)

سیستم ایمنی ضعیف

عفونت مجاری ادراری

اگر چنین است، اینها نشانه هایی هستند که نشان می دهد ممکن است کاندیدا داشته باشید. در این مقاله می آموزید که چه چیزی باعث ایجاد کاندیدا در کنار سایر علائم کاندیدا می شود و برای درمان طبیعی کاندیدا چه رژیم غذایی باید رعایت شود.

  

چه چیزی باعث عفونت کاندیدا می شود؟

دلایل زیادی برای کاندیدا وجود دارد، زیرا رژیم غذایی با قند بالا، کربوهیدرات های تصفیه شده و الکل به رشد مخمر کمک می کند. علاوه بر آن، من شش دلیل احتمالی دیگر را در زیر بیان کرده‌ام.

1- آنتی بیوتیک های وسیع الطیف

گاهی اوقات آنتی بیوتیک ها با عفونت های سرسخت مبارزه می کنند تا باکتری های مقاوم در بدن شما را از بین ببرند. مشکل آنتی بیوتیک ها و استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک ها (که اغلب باعث ایجاد مقاومت آنتی بیوتیکی می شود) این است که نه تنها باکتری های بد را از بین می برد، بلکه باکتری های خوب را نیز از بین می برد. باکتری های خوب مسئول کنترل هضم و کاندیدا در بدن ما هستند. پس از یک دوره طولانی (یا چندین فرآیند و در یک دوره کوتاه)، آنتی بیوتیک ها به معنای واقعی کلمه می توانند بدن شما را به محل پرورش کاندیدا تبدیل کنند.

 

2- قرص های ضد بارداری

برخلاف آنتی بیوتیک ها، قرص های ضد بارداری مستقیماً باعث عفونت قارچی و سندرم رشد بیش از حد کاندیدا نمی شوند. با این حال، اگر زنی مقادیر زیادی قند تصفیه شده و آنتی بیوتیک مصرف کند، قرص های ضد بارداری بر بدن او تأثیر منفی می گذارد و منجر به عفونت کاندیدا می شود. برخی از زنان متوجه می شوند که قرص های ضد بارداری باعث ایجاد عفونت قارچی می شوند. و پس از مدتی، با از بین رفتن اولین عفونت، دوباره شروع به مصرف قرص های ضد بارداری می کنند و کاندیدا شروع به ریشه یابی می کند.

 

3- کورتیکواستروئیدهای خوراکی

افرادی که آسم خود را با استنشاق کورتیکواستروئید درمان می کنند در معرض خطر بالایی برای پیشرفت کاندیدا در دهان خود هستند. و این منجر به رشد بیش از حد کاندیدا مربوط به سیستم بدن می شود. ضروری است افرادی که از کورتیکواستروئیدهای استنشاقی برای آسم استفاده می کنند، پس از هر بار مصرف، الزامات دفع خوراکی را رعایت کنند. اگر برفک دهان ظاهر شد، می توان با غرغره کردن روغن نارگیل و خوردن دو عدد آب نبات روغن میخک آن را درمان کرد.

 

4- درمان سرطان

با توجه به بخش تحقیقات بالینی آزمایشگاه تحقیقات مرک، کاندیدیاز می تواند در بیماران سرطانی تهاجمی شود و از یک چالش جدی جلوگیری کند. در این مطالعه، یک سوم بیماران تحت درمان سرطان از کاندیدیازیس "تهاجمی" رنج می بردند. شیمی درمانی و پرتودرمانی می توانند سلول های سرطانی و تومورها را از بین ببرند. با این حال، آنها باکتری های سالمی را که به طور طبیعی با کاندیدا مبارزه می کنند، از بین می برند.

 

5- دیابت

در دیابت نوع 1 و 2، سطح قند در دهان و سایر غشاهای مخاطی از نظر ژنتیکی بیشتر از سایر افراد غیر دیابتی است. از آنجایی که کاندیدا نوعی مخمر است و شکر این مخمر را تغذیه می کند، قابل درک است که افراد مبتلا به دیابت در معرض خطر بالاتری از سندرم رشد بیش از حد کاندیدا هستند.

 

6- تضعیف سیستم ایمنی

افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند بیشتر احتمال دارد به کاندیدا مبتلا شوند. این مخاطبان شامل نوزادان، کودکان خردسال، سالمندان، افرادی که مبتلا به HIV/AIDS و سایر بیماری‌های التهابی و خود ایمنی هستند، می‌شوند.

 

مقالات بیشتر:

تست  چسبندگی سلولی

مشاوره جهت ساخت اتاق تمیز

مشاوره جهت تهیه تکنیکال فایل

تست  خون سازگاری و هولیز کنندگی

تشخیص اشرشیا کلی در محصولات پزشکی

تشخیص استاف در محصولات پزشکی

9 نشانه کاندیدا

تشخیص رشد بیش از حد کاندیدا برای پزشک دشوار است. این نوع عفونت مخمری سیستمی در افراد مختلف متفاوت است. اگر نگران رشد بیش از حد کاندیدا یا کاندیدا هستید، در اینجا 9 علامت در مورد آن وجود دارد.

 

1- خستگی مزمن

مهم نیست که چند ساعت خوابیده اید، اگر خستگی یا فرسودگی شغلی دارید که به سادگی نمی توانید از پس آن برآیید، ممکن است به سندرم خستگی مزمن مبتلا باشید. این بیماری با خستگی تا حداقل 6 ماه مشخص می شود و علائم دیگری از جمله سردرد، درد مفاصل، مشکل در حافظه و تمرکز و گلودرد را به همراه دارد. خستگی مزمن اغلب یکی از علائم کاندیدا است.اگر چه خستگی مزمن تنها علت عفونت کاندیدا نیست، بسیاری از پزشکان معتقدند که آن را تشدید می کند.

 

2- بی نظمی های عاطفی

یکی از دلایلی که تشخیص کاندیدا دشوار است این است که بسیاری از علائم کاندیدا مختص سایر شرایطی است که شامل اختلالات خلقی است. افراد مبتلا به رشد بیش از حد کاندیدا ممکن است دچار نوسانات خلقی، اضطراب شدید، تحریک پذیری، افسردگی و حتی حملات پانیک شوند.

 

3- عفونت های مکرر واژن و مجاری ادراری

اگر فردی عفونت های مکرر دستگاه ادراری یا واژن را تجربه کند، کاندیدا ممکن است در هسته اصلی این مشکلات باشد. مهم است که بدانیم کاندینا می تواند از طریق جنسی منتقل شود و شریک زندگی می تواند آن را به عقب و جلو پخش کند. زنان می توانند با اجتناب از پوشیدن لباس زیر تنگ یا جوراب شلواری و گرفتن دوش آب گرم در هنگام عفونت فعال، این خطر را به حداقل برسانند.

 

4- برفک دهان

برفک دهان در واقع همان علامت کاندیدا است، اما یک عفونت قارچی است که سایر غشاهای مخاطی از جمله واژن را تحت تاثیر قرار می دهد. اغلب به دلیل استفاده از پردنیزون یا سایر کورتیکواستروئیدهای ذکر شده در بالا رخ می دهد. اگر درمان نشود، می تواند به نواحی بدن از جمله دستگاه گوارش، ریه ها، کبد و دریچه های قلب گسترش یابد. کاندیدا دهان مسری است. نوزادان می توانند آن را از طریق بزاق در بدو تولد دریافت کنند، در حالی که کودکان اسباب بازی های خود را با کودکان دیگر به اشتراک می گذارند.

 

5- عفونت های سینوزیت

عفونت های سینوزیت و همچنین بسیاری از علائم دیگر کاندیدا این روزها رایج هستند و یافتن علت واقعی آن می تواند دشوار باشد. کاندیدا بر سینوزیت تأثیر می گذارد و می تواند باعث سرفه مداوم، ترشحات بعد از بینی، افزایش جمع آوری خون، آلرژی های فصلی و آنفولانزای معمولی شود. علائم مشابه اگر این مشکلات مداوم را با سینوزیت خود تجربه می کنید، زمان آن رسیده است که عفونت کاندیدا را بررسی کنید.

 

6- ناراحتی های روده ای

ناراحتی مداوم روده نشانه این است که شما عفونت کاندیدا دارید. گازهای مداوم، آروغ زدن، نفخ، یبوست یا اسهال، و گرفتگی معده همگی می توانند ناشی از کمبود باکتری های سالم در دستگاه گوارش شما باشند. هنگامی که مخمر از روده ها عبور می کند، باکتری های سالم ضعیف می شوند و نمی توانند به خودی خود از عفونت خارج شوند. بسیاری از مردم در حالی که به طور موثر عفونت کاندیدا را درمان می کنند، کاهش چشمگیری در ناراحتی مزمن روده را تجربه می کنند.

 

7-تاری هشیاری

سردرگمی با نوسانات خلقی و خستگی مزمن یکی از علائم نادیده گرفته کاندیدا است. با این حال، رشد بیش از حد کاندیدا می تواند منجر به از دست دادن تمرکز، وضعیت بدنی ضعیف، مشکل در تمرکز بر روی کارها و حافظه ضعیف شود.

 

8-عفونت قارچی پوست و ناخن

پا و شست ورزشکاران شایع ترین عفونت های قارچی هستند که از گونه های مشابه کاندیدا می آیند. عفونت های مداوم ممکن است نشانه ای از ابتلا به کاندیدا سیستمیک باشد.

 

9-عدم تعادل هورمونی

عدم تعادل هورمونی یکی از علائم کاندیدا است که همراه با سایر مشکلات سلامتی ظاهر می شود. با این حال، باید توجه داشت که این عفونت باعث یائسگی زودرس، PMS (سندرم پیش از قاعدگی)، کاهش میل جنسی، میگرن، اندومتریوز، ادم، نوسانات خلقی و عدم کاهش وزن می شود. هنگامی که کاندیدا در میان رشد بیش از حد است، بدن شما ملتهب می شود. باعث رشد مخمر و گسترش آن به خارج از دستگاه گوارش می شود. یکی از محصولات جانبی کاندیدا در واقع می تواند استروژن را تقلید کند و منجر به عدم تعادل هورمونی جدی شود.

 

 m/تشخیص کاندیدا در محصولات پزشکی

تشخیص کاندیدا در محصولات پزشکی

کاندیدیازیس یک عفونت قارچی است که توسط چندین گونه مخمر کاندیدا، به ویژه کاندیدا آلبیکنس ایجاد می شود. علل و عوامل خطر چیست؟ چگونه آن را درمان کنیم؟ در اینجا توضیحات ما آمده است.

 

کاندیدیازیس چیست؟

کاندیدیاز مخاطی پوستی نوعی قارچ است که توسط مخمری به نام کاندیدا ایجاد می شود که بخشی از فلور طبیعی به نام ساپروفیت یا کامنزال دستگاه گوارش و مخاط واژن است.

کاندیدیازیس به دلیل تبدیل این مخمر ساپروفیت به شکل رشته ای بیماری زا است که می تواند به غشاهای مخاطی بچسبد و به آنها حمله کند.

ده ها گونه از کاندیدا به طور بالقوه برای انسان بیماری زا هستند، اما کاندیدا آلبیکنس اغلب یافت می شود.

 

عوامل خطر کاندیدیازیس چیست؟

کاندیدیازیس یک عفونت فرصت طلب است، یعنی فقط در صورت شرایط مساعد ایجاد می شود.

از جمله عوامل خطر کاندیدیازیس می توان به آن اشاره کرد.

 

دیابت

دیابت اولین عامل کمک کننده ای است که پزشک به دنبال آن خواهد بود، به ویژه در صورت بروز یک نوع کاندیدیازیس فراوان یا عودکننده.

 

خیساندن

خیساندن به ویژه در موارد درگیری پوست دخیل است:

چین های اینگوینال؛

چین های بین گلوتئال؛

چین های بین انگشتی؛

و غیره

آنتی بیوتیک درمانی

آنتی بیوتیک های وسیع الطیف فلور طبیعی غشاهای مخاطی را از بین می برند و در نتیجه باعث افزایش کاندیدا می شوند.

 

تحریک مخاط

عوامل آسیب زا که به کاندیدیازیس کمک می کنند عبارتند از:

رابطه جنسی؛

دهان خشک.

سرکوب سیستم ایمنی

 مقالات پیشنهادی: 

اندوتوکسین

استریلیتی

بار میکروبی

بررسی خاصیت ضد میکروبی انواع ضد عفونی کننده های پزشکی

کاندیدیازیس را می توان با موارد زیر ترویج کرد:

مصرف داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی؛

مصرف کورتیزون؛

ایدز ؛

و غیره

علائم کاندیدیازیس چیست؟

علائم کاندیدیازیس جلدی

کاندیدیازیس جلدی بیش از همه با اینترتریگوس یا قرمزی آشکار می شود:

چین های بزرگ: چین های اینگوینال، شکم، زیر پستانی، زیر بغل و بین گلوتئال؛

چین های کوچک: کمیسور لبی، مقعد، فضاهای بین انگشتی، به ندرت فضاهای بین انگشتان پا.

علائم یکسان است:

شروع قرمزی در پایین چین؛

گسترش در هر دو طرف روی سطوح پوست مجاور؛

پوست آنجا قرمز، لعاب و تراوش در ظاهر است، در پایین چین ترک خورده است.

پوست گاهی اوقات با یک پوشش سفید پوشیده می شود.

خطوط نامنظم هستند، محدود به یک حاشیه

وجود پوسچول های کوچک در حاشیه بسیار مطرح است.

گاهی اوقات درگیری پوست خشک و پوسته پوسته می شود.

 m/تشخیص کاندیدا در محصولات پزشکی

در دست ها، اختلال اغلب ناشی از موارد زیر است:

تماس مکرر با آب؛

ترومای مکانیکی؛

ترومای شیمیایی؛

استفاده از کورتیکواستروئیدهای موضعی؛

و غیره

بین تریگوهای چین های بزرگ مربوط به موارد زیر است:

رطوبت؛

خیساندن

گسترش به پوست کاندیدیاز مخاط گوارشی یا تناسلی.

علائم کاندیدیازیس ناخن

اغلب، کاندیدیازیس ناخن با پارونیشیا شروع می شود، یعنی قرمزی و تورم پوست اطراف ناخن، گاهی اوقات با ترشح چرک تحت فشار.

 

ناخن در نوبت دوم به دست می‌آید و اغلب، به‌ویژه در نواحی جانبی، رنگی به خود می‌گیرد:

زرد مایل به سبز؛

فندق ؛

یا سیاه

اختلال اغلب ناشی از:

تماس مکرر با آب؛

ترومای مکانیکی؛

ترومای شیمیایی؛

استفاده از کورتیکواستروئیدهای موضعی؛

سرکوب کوتیکول ها؛

و غیره

علائم کاندیدیاز غشاهای مخاطی

کاندیدیازیس دهان

شایع ترین تظاهرات برفک یا کاندیدیازیس دهان است. روی غشای مخاطی قرمز لکه های سفید کوچکی مانند "شیر دلمه" ظاهر می شود که کم و بیش چسبیده اند:

قسمت داخلی گونه ها؛

لثه ها؛

قصر ؛

ستون های لوزه ها؛

و غیره

اغلب در کودکان، در بزرگسالان به ویژه در موارد سرکوب سیستم ایمنی دیده می شود.

 

کاندیدیاز واژینال

کاندیدیاز واژینال باعث:

سرخی؛

خارش؛

تخمین زده می شود که 75 درصد از زنان یک یا چند دوره کاندیدیازیس واژینال را داشته اند یا خواهند داشت. در میان آنها، 10٪ از یک فرم عود کننده رنج می برند که بیش از چهار قسمت در سال تعریف می شود. این یک بیماری مقاربتی نیست، بلکه یک عفونت فرصت طلب است که می تواند در اثر آمیزش جنسی به دلیل ضربه به غشاهای مخاطی یا به طور استثنایی به دلیل بالانیت شدید شریک جنسی، مورد پسند قرار گیرد. مراحل چرخه که در آن نقش غالب سطح طبیعی پروژسترون دخیل است و بارداری نیز می تواند مطلوب باشد.

 

بالانیت کاندیدیایی

هنگامی که او تحت تاثیر بالانیت کاندیدیایی قرار می گیرد، مرد قرمزی شیار بالانوپرپوتیال را نشان می دهد که گاهی اوقات با پوششی سفیدرنگ پوشیده شده و با جوش های کوچک تحریک کننده پر شده است.

 

 مقالات پیشنهادی: 

در مردان، کاندیدیازیس تناسلی اغلب با موارد زیر مرتبط است:

تحریکات موضعی مکرر یا مزمن که بستر عفونت را در طول مقاربت با شریک آلوده ایجاد می کند.

وجود دیابت که در اصل باید جستجو شود.

 

چگونه کاندیدیازیس را درمان کنیم؟

در مورد کاندیدیازیس، توقف عوامل مؤثر همیشه برای محدود کردن خطر عود و درمان مناسب کاندیدیاز مهم است.

 r/تشخیص کاندیدا در محصولات پزشکی

پیشگیری و درمان کاندیدیازیس جلدی

در صورت کاندیدیازیس پوستی روی دست، توصیه می شود از موارد زیر اجتناب کنید:

تماس مکرر با آب؛

ترومای مکانیکی؛

ترومای شیمیایی؛

کاربردهای کورتیکواستروئید موضعی؛

و غیره

در صورت وجود چین‌های بین‌تریگوس بزرگ، توصیه می‌شود:

محدود کردن رطوبت؛

خیساندن محدود؛

بررسی کنید که کاندیدیاز مخاط دستگاه گوارش یا تناسلی وجود نداشته باشد که به پوست سرایت کند.

چه آسیب به چین‌های بزرگ مانند چین‌های مغبنی، چین‌های بین‌گلوتئال، چین‌های زیر پستانی، چین‌های شکمی یا زیر بغل، یا آسیب به چین‌های کوچک مانند فضاهای بین انگشتی یا بین انگشتان پا و شیلیت زاویه‌ای باشد، درمان باید همیشه ترکیبی باشد. :

استفاده از صابون ملایم از نوع surgras یا قلیایی؛

یک درمان ضد قارچی موضعی که 2 تا 4 هفته در لوسیون، محلول، ژل یا پودر طول می‌کشد، به جای کرم‌ها و پمادهایی که باعث خیساندن می‌شوند.

در مورد بثورات پوشک در نوزادان از موارد زیر استفاده می کنیم:

ضد عفونی کننده های ملایم و خشک کننده اغلب بر اساس مس و روی.

ضد قارچ های محلی که به شکل شیر، ژل، کرم، لوسیون یا امولسیون تجویز می شوند.

پیشگیری و درمان کاندیدیازیس ناخن

در صورت کاندیدیازیس ناخن، توصیه می شود از موارد زیر اجتناب کنید:

تماس مکرر با آب؛

ترومای مکانیکی؛

ترومای شیمیایی؛

کاربردهای کورتیکواستروئید موضعی؛

عقب راندن کوتیکول ها؛

و غیره

چرا من برای C. auris آزمایش می شوم؟

چرا C. auris نگران کننده است؟

می تواند باعث عفونت های جدی شود.

اغلب به داروها مقاوم است و درمان آن را دشوار می کند.

رایج تر می شود.

تشخیص آن با آزمایشات آزمایشگاهی معمول دشوار است.

می تواند در بیمارستان ها و خانه های سالمندان گسترش یابد.

ممکن است در حین حضور در این مرکز درمانی یا سایر مراکز درمانی با C. auris تماس داشته باشید.

برای جلوگیری از شیوع، ما بیماران را غربالگری می کنیم تا ببینیم آیا در حال حاضر حامل این قارچ هستند یا خیر. شما می توانید بدون ابتلا به عفونت یا علائم عفونت، آن را روی پوست خود ایجاد کنید. به این می گویند استعمار.

خوشبختانه اکثر افرادی که حامل C. auris هستند از آن بیمار نمی شوند.

انجام آزمایش برای C. auris به مرکز و بخش بهداشت ما کمک می کند تا از انتشار این قارچ در اینجا و در جامعه جلوگیری کند.

 

در صورت غربالگری چه انتظاری باید داشته باشم؟

پرستار یا پزشک یک سواب با نوک پنبه را روی پوست نزدیک زیر بغل و در ناحیه ای که پاها به بدن می رسد (کشاله ران) می مالند یا می مالند. آزمایش دردناک نیست.

خلال دندان به آزمایشگاه فرستاده می شود و یک یا دو هفته دیگر پزشک شما نتایج را دریافت خواهد کرد.

اگر آزمایش نشان دهد که شما ناقل قارچ هستید، پرستار یا پزشک شما در مورد نتایج و کارهایی که باید در مرحله بعد انجام دهید با شما صحبت خواهند کرد.

می توانید تصمیم بگیرید که آزمایش نشوید. اگر در رابطه با تست های غربالگری سوالی دارید با پرستار یا پزشک مطرح نمایید.

 

آزمایش عفونت قارچی چیست؟

آزمایش عفونت قارچی می تواند به شما کمک کند که آیا عفونت قارچی دارید یا خیر. کاندیدا نوعی قارچ است که روی پوست و اندام تناسلی شما زندگی می کند. و در دهان و روده او.

کاندیدیاز و برفک نام دیگر این نوع عفونت هستند.

به طور معمول، مخمر مشکلی ایجاد نمی کند. با این حال، اگر بیش از حد تکثیر شود، می تواند باعث عفونت آزاردهنده ای شود که نیاز به درمان دارد. اگر به طور کلی از سلامت خوبی برخوردار هستید، عفونت قارچی جدی نیست. اما در افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، عفونت قارچی می تواند بسیار جدی شود. می تواند خون، قلب، مغز، چشم ها، استخوان ها و سایر قسمت های بدن را تحت تاثیر قرار دهد. به این عفونت قارچی مهاجم می گویند.

نام های دیگر: آماده سازی هیدروکسید پتاسیم، کشت قارچ، آزمایش آنتی ژن و آنتی بادی قارچی، لکه سفید کلکوفلورین، اسمیر قارچی

 

برای چه چیزی هایی استفاده می شود؟

برای تشخیص عفونت قارچی، آزمایش عفونت قارچی انجام می شود. روش های مختلفی برای انجام این آزمایش بسته به محل علائم وجود دارد.

 

چرا به آزمایش عفونت قارچی نیاز دارم؟

اگر علائم عفونت قارچی را دارید، متخصص مراقبت های بهداشتی شما ممکن است آزمایش عفونت قارچی را تجویز کند. علائم بسته به قسمتی از بدن که تحت تاثیر آن قرار گرفته متفاوت است. کاندیدیازیس تمایل دارد در نواحی مرطوب پوست و غشاهای مخاطی رخ دهد.

اینها علائم معمول برخی از انواع رایج عفونت های قارچی هستند، اما علائم شما می تواند متفاوت باشد:

عفونت های مخمری در چین های پوستی شامل راش پای ورزشکاران و پوشک است. برخی از علائم عبارتند از:

بثورات قرمز روشن، معمولا با قرمزی یا زخم روی پوست

خارش و/یا سوزش

غلات

عفونت قارچی واژن بسیار شایع است. علائم عبارتند از:

خارش یا سوزش در ناحیه تناسلی

ترشحات سفید رنگی که شبیه پنیر است

درد هنگام ادرار کردن و نیز در حین رابطه جنسی

قرمزی واژن و لابیا (چین های اطراف واژن)

اگر دیابت دارید یا پوست ختنه گاه دارید (ختنه نشده اید) عفونت قارچی آلت تناسلی شایع تر است. علائم عبارتند از:

سرخی

خارش و/یا سوزش

راش روی سر آلت تناسلی که می تواند دردناک باشد

کاندیدیازیس دهان برفک نامیده می شود. در کودکان خردسال شایع است. برفک دهان در بزرگسالان می تواند نشانه ضعف سیستم ایمنی باشد. علائم عبارتند از:

لکه های سفید روی:

زبان

داخل گونه ها

کام

گلو

قرمزی یا درد

احساس داشتن پنبه در دهان

از دست دادن طعم

درد هنگام غذا خوردن

عفونت های کاندیدا در گوشه های دهان می تواند ناشی از مکیدن انگشت شست، دندان مصنوعی با اندازه نامناسب یا لیس زدن بیش از حد لب باشد. برخی از علائم عبارتند از:

شقاق و قرمزی در گوشه های دهان

برفک در بستر ناخن می تواند در انگشتان دست یا پا ایجاد شود، اما بیشتر در ناخن های پا دیده می شود. علائم عبارتند از:

تغییر رنگ ناخن (زرد، قهوه ای یا سفید)

ناخن ضخیم

ترک در ناخن

درد و قرمزی در صورت شدید بودن عفونت

 

در طول آزمایش عفونت قارچی چه اتفاقی می افتد؟

نوع آزمایش بستگی به محل علائم دارد:

برای عفونت قارچی واژن: متخصص سلامت معاینه لگنی انجام می دهد و نمونه ای از ترشحات واژن را می گیرد.

برای برفک دهان: متخصص سلامت ناحیه عفونی دهان را بررسی می کند و ممکن است نمونه ای از سلول ها را برای بررسی زیر میکروسکوپ خراش دهد.

برای کاندیدیازیس پوست یا ناخن: متخصص سلامت ممکن است بخش کوچکی از پوست یا ناخن را با یک ابزار بلانت بتراشد تا آن را بررسی کند. در طول این نوع آزمایش، ممکن است مقداری فشار و ناراحتی احساس کنید.

متخصص مراقبت های بهداشتی شما ممکن است بتواند به سادگی با نگاه کردن به ناحیه عفونی و بررسی سلول ها در زیر میکروسکوپ تشخیص دهد که آیا عفونت قارچی دارید یا خیر. اگر سلول های کافی برای تشخیص عفونت وجود نداشته باشد، ممکن است به آزمایش کشت قارچ نیاز باشد.

در طول آزمایش کشت قارچ، سلول‌های نمونه شما به آزمایشگاه فرستاده می‌شوند تا رشد کنند تا زمانی که سلول‌های کافی برای آزمایش وجود داشته باشد. نتیجه ها  معمولا چند روز طول می کشد تا آماده شود. با این حال، برخی از عفونت‌های قارچی به کندی ایجاد می‌شوند و نتایج ممکن است چند هفته طول بکشد.

اگر پزشک شما فکر می کند که ممکن است یک عفونت مخمری تهاجمی در خون یا اندام های خود داشته باشید، ممکن است یک آزمایش کشت قارچی یا آزمایش دیگری از خون، مایع یا بافت از قسمتی از بدن که ممکن است آلوده باشد انجام دهید.

 

آیا برای آمادگی در آزمون باید کاری را هم انجام دهم؟

آزمایش عفونت مخمری نیازی به آمادگی خاصی ندارد.

 

 مقالات پیشنهادی: 

تست  چسبندگی سلولی

مشاوره جهت ساخت اتاق تمیز

مشاوره جهت تهیه تکنیکال فایل

تشخیص استاف در محصولات پزشکی

آیا این آزمایش خطراتی دارد؟

آزمایش عفونت مخمری هیچ خطر شناخته شده ای ندارد.

 

این نتایج چه معنی ای می دهد؟

اگر نتایج نشان می دهد که شما یک عفونت قارچی دارید، متخصص مراقبت های بهداشتی شما ممکن است یک داروی ضد قارچ تجویز کند یا یک داروی بدون نسخه (بدون نسخه) را توصیه کند. داروهای ضد قارچ به اشکال مختلفی برای انواع مختلف عفونت ها از جمله قرص، کرم و شیاف واژینال، کرم، پودر و لوسیون وجود دارد. متخصص سلامت شما می تواند به شما بگوید که کدام درمان برای شما بهترین است.

مهم است که تمام داروهای تجویز شده را مصرف کنید، حتی اگر قبل از اتمام آن احساس بهتری داشته باشید. بسیاری از عفونت‌های قارچی پس از چند روز یا چند هفته درمان بهبود می‌یابند، اما برخی عفونت‌ها ممکن است نیاز به درمان برای چندین ماه یا بیشتر داشته باشند تا کاملاً از بین بروند.

 

آیا باید چیز دیگری در مورد آزمایش عفونت قارچی بدانم؟

برخی از آنتی بیوتیک ها نیز می توانند باعث رشد بیش از حد کاندیدا شوند. در مورد داروهایی که مصرف می کنید به متخصص مراقبت های بهداشتی خود بگویید.

آزمایش‌های خانگی برای عفونت‌های قارچی واژن می‌تواند نشان دهد که آیا علائم شما احتمالاً به دلیل عفونت قارچی است یا خیر. با این حال، آنها نمی توانند تشخیص را تایید کنند. بهتر است در مورد علائم خود و اینکه کدام آزمایش برای شما بهترین است با متخصص مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید. این مهم است، زیرا بسیاری از علائم عفونت قارچی با علائم برخی از بیماری های مقاربتی مشابه هستند.

موضوعات مرتبط با سلامت

عفونت های قارچی

عفونت های قارچی

واژینیت

آزمایشات پزشکی مرتبط

مقابله با اضطراب ناشی از معاینات پزشکی

چگونه نتیجه آزمایشات آزمایشگاهی خود را بفهمیم

آزمایش کشت قارچ

تست واژینوز باکتریایی

پرلز، عفونت قارچی کاندیدا

بیماری پرلز

بیماری پرلچه نوعی بیماری نیست که در بین مردم بسیار شناخته شده یا شنیده شده باشد. با این حال، زمانی که بیماری ایجاد می شود، آن را یاد گرفته و درمان می شود. بیماری چیست، چه چیزی باعث بیماری می شود، روش های درمانی و کارهایی که بعد از درمان باید انجام شود را باید آموخت و درمان هایی را که پزشک ارائه می دهد اعمال کرد.

 

بیماری پرلز چیست؟

بیماری پرلچه در واقع نامی است که به ایجاد نوعی قارچ به نام کاندیدا گفته می شود که می تواند در قسمت های مختلف بدن، لبه لب ها باشد و باعث بیماری شود.

 

قارچ کاندیدا در کجای بدن ایجاد می شود؟

قارچ کاندیدا در دهان، لب ها، فلور پوست، واژن، روده ها و دستگاه تنفسی فوقانی یافت می شود. قارچ کاندیدا بخشی از بدن و فلور روده است. با این حال، تکثیر کاندیدا و بدتر شدن تعادل بدن باعث شکایات بسیاری می شود.

 

علائم بیماری پرلچه چیست؟

بیماری Perleche که نوعی قارچ کاندیدا است، بیماری با پوسته پوسته شدن خفیف، قرمزی و سفیدی مانند برفک در برخی بیماران است که چین های لب بالا و لب پایین را درگیر می کند.

  

چه چیزی باعث بیماری پرلز می شود؟

بیماری Perleche وضعیت کاندیدا است که در لبه لب دیده می شود. به دلیل بدتر شدن تعادل pH در بدن و افزایش کنترل نشده قارچ کاندیدا ایجاد می شود. Perles (قارچ لب) ممکن است در نوزادانی با سیستم ایمنی ضعیف، تغذیه ناکافی و برخی بیماری های مزمن ایجاد شود.

 

چه چیزی باعث عفونت کاندیدا می شود؟

قارچ کاندیدا به دلیل مصرف بیش از حد قند، کربوهیدرات و الکل اضافی در بدن می تواند به طور غیر قابل کنترلی افزایش یابد. این می تواند علائمی را در قسمت های مختلف بدن ایجاد کند. بیماری پرلز نیز ممکن است در لبه های لب ایجاد شود. دلایل دیگری نیز وجود دارد که باعث افزایش کاندیدا می شود.

 

استفاده مکرر از آنتی بیوتیک ها می تواند فلور را مختل کند. به دلیل آنتی بیوتیک های مورد استفاده نه تنها باکتری های مضر بدن بلکه برخی از باکتری های مفید نیز از بین می روند. باکتری های مفید همچنین قارچ کاندیدا را در بدن تحت کنترل نگه می دارند. افزایش از بین رفتن باکتری های مفید باعث رشد بیشتر قارچ کاندیدا می شود.

 

عفونت قارچی کاندیدا ممکن است در درمان‌های سرطان، بیماران دیابتی، افراد با ایمنی ضعیف، کاربران پروتز، نارسایی کلیه، سیگاری‌ها، خشکی دهان، در حین استفاده از قرص‌های ضدبارداری، بسته به رژیم غذایی با مصرف قند و کربوهیدرات بالا ایجاد شود.

 

مقالات بیشتر:

علائم قارچ کاندیدا

قارچ کاندیدا که در لبه های لب یا در قسمت های مختلف بدن رشد می کند، شکایات منفی زیادی در بدن ایجاد می کند. خستگی مزمن، اضطراب، حمله پانیک یا علائم افسردگی، فرسودگی شغلی، عفونت های واژن یا مجاری ادراری، سفیدی زبان، سینوزیت، قارچ روی پوست و ناخن، مشکلات گوارشی، گیجی، عدم تعادل هورمونی، میل به شیرینی جات، درد مفاصل از جمله علائم این بیماری هستند. قارچ کاندیدا

 

بیماری پرلز در کودکان

در نتیجه جریان بزاق کودکان و نوزادان در هنگام خواب، پرلزی یا عفونت قارچی ممکن است در لبه های لب ایجاد شود. علاوه بر این بیماری به دلیل لیسیدن لب ها نیز دیده می شود. ممکن است شکاف و ترک در لبه های لب ایجاد شود. این زخم ها و ترک ها می توانند دردناک باشند و باعث بی قراری نوزادان شوند.

 

بیماری پرلز در بزرگسالان

در بزرگسالان، درست مانند کودکان، ممکن است آزار و اذیت لبه های لب در نتیجه افزایش نامنظم قارچ کاندیدا در بدن رخ دهد. بزرگسالان همچنین ممکن است به دلیل عادات لب لیسیدن دچار عرق شوند. به خصوص در افراد مسن و مبتلایان به بیماری های روانی بیشتر دیده می شود.

  

درمان بیماری پرلچه چیست؟

درمان بیماری پرلش (قارچ لب) توسط متخصصین پوست و دندانپزشک انجام می شود. بسته به میزان و شدت عفونت از داروها و پمادها در درمان استفاده می شود. پرل کاندیدا که در قسمت‌های مختلف دهان مشاهده می‌شود با درمان طی 2-1 هفته بهبود می‌یابد. بسته به اندازه یا شیوع قارچ، درمان ممکن است بیشتر طول بکشد. اگر بهبودی طولانی شد، باید با پزشک مشورت شود و در صورت لزوم، درمان های جدیدی برنامه ریزی شود. قارچ Perlech نوعی قارچ است که به شدت پیشرفت می کند و می تواند عود کند. برای اینکه عود نکند باید ناحیه را خشک نگه داشت، گوشه های لب را لیسید و کربوهیدرات ها و غذاهای شیرین که باعث افزایش کاندیدا می شوند را کاهش داد.

 

راه های جلوگیری از تشکیل پرل (قارچ لب)

لبه های لب را نباید به طور مکرر لمس کرد، نباید مالش داد و نباید با زبان لیسید.

سیگار کشیدن باید کاهش یا قطع شود.

اگر داروهایی که برای درمان دیگری استفاده می‌شوند باعث عفونت پرلز شده‌اند، باید با مشورت پزشک، درمان را تغییر داد.

 

اهمیت تغذیه در قارچ کاندیدا

تنظیم تغذیه در قارچ های پرل (قارچ لب) یا کاندیدا در قسمت های مختلف بدن، مصرف قند و کربوهیدرات را کاهش می دهد، اما قارچ را از بین نمی برد. به همین دلیل باید از دارو در درمان پرلز کاندیدا استفاده کرد. ترکیب دارو و تغذیه باعث تسریع بهبودی می شود.

 

 


ایمیل : nikopharmed[a]gmail.com تلفن تماس : 02144184570 موبایل : 09926062450

ارتباط در بستر واتساپ با نیکو فارمد
Close and go back to page
© کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت نزد نیکوفارمد محفوظ می باشد . | طراحی ، توسعه و سئو 09122452209