تست  سمیت چشمی؛ تست ایمنی در شرایط آزمایشگاهی

در مواردی که ترکیبات یا فرمول‌های جدید آزمایش می‌شوند، نیکوفارمد نوعی آزمایش ایمنی آزمایشگاهی را برای تحریک چشم یا پوست قبل از انجام آزمایش انسانی انجام می‌دهد. ما بسیاری از مدل‌های آزمایشگاهی را برای چشم و پوست، از جمله آزمایش‌های سلولی و شیمیایی، ارائه می‌کنیم. کارشناسان ما بیش از چندین سال تجربه در توسعه و انجام این نوع مطالعات دارند.

 m/تست  سمیت چشمی

تست  سمیت چشمی

تست تحریک چشم تست  سمیت چشمی یک روش استاندارد شده، کمی و تست تحریک حاد چشم است که توسط ALS برای تعیین پتانسیل تحریک مواد آرایشی، کرم ها، شامپوها، لوازم آرایش، مواد پاک کننده و سایر محصولات مصرفی استفاده می شود. محصول مورد آزمایش بر روی یک غشای نیمه تراوا ("غشاء چشمی") استفاده می شود که ماده ای است که شبیه به لایه بافت در قسمت بیرونی قرنیه است. همانطور که نمونه از طریق غشای چشمی حرکت می کند، با یک ماتریکس ماکرومولکولی تماس پیدا می کند. این ماتریس دارای یک جزء است که از نظر ساختار و سازماندهی شبیه به ماکرومولکول های قرنیه است و یک جزء دوم که آسیب مولکول های مربوط به پاسخ ایمنی و زنده ماندن سلول را پیش بینی می کند.

 

چرا تست  سمیت چشمی در حال تبدیل شدن به تست مطلوب آزمایشگاهی برای لوازم آرایشی است

تست  سمیت چشمی واقعاً یک آزمایش پیشرفته برای ایمنی در شرایط آزمایشگاهی چشمی لوازم آرایشی است که دارای مزایای زیادی نسبت به سایر آزمایشات رایج است: هیچ بافت حیوانی یا عنصری با منشاء حیوانی را در بر نمی گیرد. این آزمایش برای محرک های خفیف و متوسط ​​دقیق ترین و حساس ترین است. ارزان است. زمان چرخش آن سریع است، گاهی اوقات کمتر از یک هفته.

 

تست های ارزیابی زیبایی

توسعه یک محصول، بی ضرر بودن و پایداری آن نیازمند آزمایش های اولیه متعدد و بررسی دقیق محیط زیستی است که بر روی آن تأثیرات خود را اعمال می کند.

 

شما به عنوان مسئول عرضه محصولات آرایشی و بهداشتی خود در بازار، باید از ایمنی مصرف کننده اطمینان حاصل کنید. بنابراین ضروری است که محصول شما در شرایط عادی استفاده یا در شرایط استفاده غیرمعمول اما قابل پیش بینی خطری برای این شخص نداشته باشد.

 

ارزیابی آرایشی محصول شامل ارزیابی ایمنی برای سلامت انسان، سمیت محصولات و احتمالاً آزمایشات اضافی که ادعاهای مطرح شده را اثبات می کند.

 

ارزیابی ایمنی توسط یک متخصص (پزشک، سم شناس یا دارنده مدرک دیپلم تعیین شده توسط مقررات) انجام می شود. 3 دسته آزمون وجود دارد.

مقالات بیشتر:

تست کاشت یا ایمپلنت

تست سمیت سیستماتیک حاد

تست سمیت سیستماتیک مزمن

ولیدیشن اتاق تمیز

تست های نگهداری محصول

آزمون چالش، یک پارامتر کلیدی

تست چالش یک تکنیک تجربی است که اثربخشی سیستم نگهدارنده موجود در فرمول آرایشی را نشان می دهد. این شامل تلقیح داوطلبانه غلظت شناخته شده میکروب است. سپس باکتری ها، مخمرها و کپک ها با تجزیه و تحلیل میکروبیولوژیکی در فواصل زمانی مختلف به مدت یک ماه شمارش می شوند.

تست پایداری: مطالعه دوام محصول

آزمایش تحریک برای تعیین دوام محصول کافی نیست. در اصل، یک مطالعه پیری تسریع شده (معمولاً در دمای 40 درجه سانتیگراد) انجام می شود و یکپارچگی محصول بر اساس چندین معیار مرتبط، بسته به محصول، ارزیابی می شود: معیارهای میکروبیولوژیکی، اما همچنین معیارهای فیزیکی و شیمیایی (PH، ویسکوزیته، و غیره). .) و ارگانولپتیک (بو، رنگ و غیره).

 

تست های ایمنی محصول

تست تحریک پوست (پچ تست)

تست پچ تست شاخص درماتولوژی تماسی است و امکان مطالعه تحمل پوست را فراهم می کند. این شامل یک بار استفاده از محصول، اصولاً به مدت 24 یا 48 ساعت در 10 داوطلب، تحت یک چسب انسدادی یا نیمه انسدادی روی بازو یا پشت است. سپس وجود هرگونه واکنش پوستی به برداشتن پچ (تحت نظارت پزشکی یا پوست) ارزیابی می شود.

تست سوزش چشم

این شامل مطالعه تحمل چشمی است که در اصل از تکنیک‌های آزمایشگاهی (روش‌های جایگزین برای آزمایش حیوانات) مانند HET-CAM (غشای کوریوآلانتوئیک تخم مرغ) استفاده می‌کند.

از تست استفاده کنید

مطالعه تحمل به کاربردهای مکرر در شرایط عادی استفاده از محصول (2 تا 3 هفته، 10 تا 20 داوطلب، گاهی اوقات در خم آرنج آزمایش شده است).

تست حساسیت

مطالعه پتانسیل حساس سازی محصول که شامل یک مرحله القایی (کاربردهای منظم برای 3 هفته)، یک مرحله استراحت (2 هفته) و یک مرحله تحریک (یک کاربرد اضافی) در اصل بر روی 50 یا 100 داوطلب است.

تست سمیت نوری

مطالعه پتانسیل فوتوتوکسیک محصول که در اصل شامل درمان سلول‌ها در شرایط آزمایشگاهی با محصول، سپس مقایسه پاسخ‌های به‌دست‌آمده پس از قرار گرفتن در معرض یا عدم مواجهه با نور UVA است.

تست اثربخشی محصول

این تست ها این امکان را به شما می دهد که ویژگی های محصول شما، اثربخشی آن را برجسته کنید و ادعاهای نمایش داده شده را توجیه کنید.

اثر مرطوب کنندگی، اثر ضد پیری، اثر سفت کننده/سفت کننده/تونینگ، اثر لاغری…


ایمیل : nikopharmed[a]gmail.com تلفن تماس : 02144184570 موبایل : 09926062450

ارتباط در بستر واتساپ با نیکو فارمد
Close and go back to page
© کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت نزد نیکوفارمد محفوظ می باشد . | طراحی ، توسعه و سئو 09122452209