مشاوره جهت ساخت اتاق تمیز؛ اتاق تمیز: عملکرد، طبقه بندی و مبلمان

فهرست مطالب

اتاق تمیز چیست و برای چه کاری لازم است؟

اتاق تمیز چگونه کار می کند؟

جریان هوا و اهمیت آنها در اتاق تمیز

چه استانداردهایی برای طبقه بندی اتاق تمیز اعمال می شود؟

کلاس های اتاق تمیز بر اساس ISO

کلاس های اتاق تمیز مطابق با GMP

هنگام راه اندازی اتاق تمیز چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

ماشین های پالت و تجهیزات حمل و نقل مناسب برای اتاق های تمیز

سوالات متداول در مورد کلاس های اتاق تمیز

در برخی از صنایع، الزامات بهداشتی سختگیرانه ای در محل کار اعمال می شود. این می تواند به عنوان مثال، آزمایشگاه های تحقیقات پزشکی یا بیوتکنولوژی، سالن های تولید و طراحی برای فناوری هوافضا یا سالن های تولید در صنعت نیمه هادی باشد. این اتاق ها نه تنها باید به دقت تمیز نگه داشته شوند. برای اینکه کیفیت کار به خطر نیفتد، غلظت ریزترین ذرات به اصطلاح ذرات معلق در هوا در هوای اتاق نباید از حد معینی بیشتر شود. اتاقی که این شرایط را داشته باشد، اتاق تمیز نامیده می شود.

m/مشاوره جهت ساخت اتاق تمیز

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت خدمات با ما تماس بگیرید.

به منظور دستیابی به یک استاندارد بین المللی قابل مقایسه، استانداردهای سختگیرانه ای برای عملکرد اتاق تمیز اعمال می شود. از جمله، آنها غلظت ذرات در هوا، اقدامات برای فیلتر کردن و تمیز کردن هوا، امکانات اتاق تمیز، تجهیزات حمل و نقل، مواد کار و ماشین آلات و همچنین لباس کار کارکنان را تنظیم می کنند.

اینکه کدام یک از استانداردها برای شرکت شما اعمال می شود به صنعت مربوطه و هدف اتاق تمیز بستگی دارد. شما می توانید مطابق با مشخصات تایید شده با صدور گواهینامه از یک آژانس تست مستقل باشید.

 

اتاق تمیز چیست و برای چه کاری لازم است؟

اتاق تمیز محل کاری است که در آن غلظت ذرات معلق در هوا با وسایل مصنوعی تا حد امکان پایین نگه داشته می شود. به این ترتیب، تکنیک‌های ساخت بسیار حساس یا مطالعات تحقیقاتی می‌توانند تحت شرایط بهداشتی - در صورت لزوم حتی استریل - انجام شوند.

ذرات معلق در هوا ذرات معلق (آئروسل) از ترکیبات مختلف هستند. این اصطلاح برای مواد جامد و مایع به کار می رود و از جمله شامل دود، خاکستر، گرده و هاگ، باکتری ها و ویروس ها و همچنین نانوذرات تولید شده مصنوعی می شود.

نیاز به اتاق های تمیز از این واقعیت ناشی می شود که هوای معمولی محیط همیشه تا حد معینی با گرد و غبار، دود اگزوز، گرده یا ذرات ریز مشابه آلوده می شود. در حالی که هیچ عواقب دیگری برای مردم در زندگی روزمره وجود ندارد، این ذرات می توانند آسیب قابل توجهی در تولید مواد غذایی، تراشه های کامپیوتری یا دارو ایجاد کنند. به همین دلیل، کار در اتاق تمیز برای صنایع و فرآیندهای زیر الزامی است:

تولید و فرآوری مواد غذایی

تولید نیمه هادی و فناوری کامپیوتر

مهندسی هوا فضا

تست های آزمایشگاهی

پروژه های تحقیقاتی پزشکی، بیولوژیکی و شیمیایی

اپتیک و تکنولوژی لیزر

تولید محصولات دارویی

فقط در یک اتاق تمیز می توان خطر آلودگی یا آسیب ناشی از ذرات معلق در هوا را آنقدر کم نگه داشت که الزامات فنی و بهداشتی برای تولید و کار مطمئن و ایمن برآورده شود.

 

اتاق تمیز چگونه کار می کند؟

لازم نیست یک اتاق تمیز به معنای واقعی کلمه یک اتاق باشد. هم قسمت های ساختمان و هم اتاقک ها یا به اصطلاح چادر اتاق تمیز در یک اتاق بزرگتر می توانند با عایق بندی مناسب از محیط بیرون به عنوان اتاق تمیز راه اندازی شوند. برای این منظور اتاق تمیز به گونه ای ساخته شده است که یک واحد بسته را تشکیل می دهد که در آن می توان غلظت ذرات را به طور دقیق اندازه گیری و پایش کرد و سایر پارامترها مانند رطوبت، فشار هوا و دما را به صورت هدفمند کنترل کرد. شرایط ثابت حاکم است

این امر با فناوری اتاق تمیز مناسب امکان پذیر شده است. سیستم های تهویه و تهویه مطبوع کارآمد تضمین می کنند که هوا به طور مداوم مبادله می شود و - با توجه به مقادیر مورد نیاز - از ذرات تولید شده در فرآیند کار پاک می شود. برای تسهیل این فرآیند، یک جریان هوا ایجاد می شود که در آن ذرات از اتاق خارج می شوند (تهویه با فشار مثبت). در برخی موارد از خلاء برای مکیدن ذرات معلق در هوا استفاده می شود. با این حال، این فقط برای الزامات امنیتی خاص ضروری است، به عنوان مثال. ب. برای کار با مواد شیمیایی خطرناک یا عوامل بیماری زا.

 

آبشار فشار برای جلوگیری از میکروب در اتاق تمیز

به منظور حفظ هوای اتاق تمیز تا حد امکان عاری از ذرات و جلوگیری از ورود مواد معلق آلوده از بیرون، آبشارهای فشار در بسیاری از زمینه‌ها استفاده می‌شوند. این اقدامات فیزیکی به تدریج اتاق های کلاس های مختلف اتاق تمیز را از یکدیگر جدا می کند. موارد زیر اعمال می شود: هر چه فشار در اتاق بیشتر باشد، خلوص هوای اتاق بیشتر می شود. بنابراین پایین ترین کلاس اتاق تمیز ISO 1 دارای بالاترین فشار است و بیشترین تمیزی ممکن را تضمین می کند.

آبشارهای فشار معمولاً در درب های قفل هوا استفاده می شوند و با تکنیک های هدفمند برای کنترل جریان هوا ترکیب می شوند. آنها از ورود جریان های هوای آلوده به اتاق های تمیز جلوگیری می کنند. آبشار فشار بیش از حد از تمیز به ناپاک است، به این معنی که: اگر درب قفل باز شود، ذرات ناخواسته از اتاقی با کلاس اتاق تمیز پایین تر و در نتیجه فشار کمتر نمی توانند به اتاق تمیز نفوذ کنند، زیرا فشار اتاق بیشتر است.

تکنیک‌های مانع بیشتری ممکن است برای حفظ هوا تا حد امکان عاری از ذرات و دستیابی به حفاظت جامع در برابر آلودگی ضروری باشد.

فناوری تهویه اتاق تمیز در درجه اول باید ذرات تولید شده در حین کار را حذف کند. با این حال، خطر آلودگی بسیار بیشتر از کارمندان، تجهیزات حمل و نقل و مواد کاری است که از بیرون به اتاق تمیز منتقل می شوند. یک قفل اتاق تمیز باید بتواند چنین آلودگی را رد کند.

پرسنل و مواد کارمندانی را که می خواهند در اتاق تمیز کار کنند و همچنین تجهیزات و مواد کار را با کمک جریان هوای قوی از تمام باقی مانده ذرات قفل می کند. تشک های مخصوص به دام انداختن کثیفی با چسب آنتی باکتریال تضمین می کند که کثیفی از زیره کفش و اشیایی که با زمین تماس دارند نیز پاک می شود. بسته به منطقه کار، یک لباس اتاق تمیز یا لباس اتاق تمیز استریل نیز برای کار مورد نیاز است.

 

جریان هوا و اهمیت آنها در اتاق تمیز

با این وجود، افراد و اشیایی که در داخل اتاق تمیز قرار دارند، به طور مداوم ذرات معلق و ذرات معلق منتشر می کنند که هوا را آلوده می کند. بسته به کلاس اتاق تمیز، الزامات مختلفی برای فناوری تهویه اعمال می شود: گاهی اوقات می توان برای کاهش غلظت ذرات در اتاق و مخلوط کردن حجم هوا کافی باشد. تبادل در مقیاس بزرگ، از جمله استخراج توده های هوا، نیز ممکن است ضروری باشد تا هوای اتاق تمیز تا حد امکان ذرات کمتری داشته باشد.

جریان هوا برای جلوگیری از آلودگی در اتاق تمیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است: آنها می توانند متلاطم یا آرام باشند. یک جریان آرام منظم و یکنواخت است، توسط موانعی مانند اشیا یا افراد محدود یا منحرف نمی شود، اما اجازه انتشار با سرعت یکنواخت را دارد.

با جریان‌های آرام هوا، هوای اتاق را می‌توان به‌ویژه کم ذرات نگه داشت، اما در عمل این ذرات اغلب با موانعی روبرو می‌شوند. اگر جریان آرام به افراد یا اشیا برخورد کند، تلاطم رخ می دهد و ماده معلق به اطراف می چرخد. جریان هوای متلاطم خطر آلودگی را افزایش می دهد. به دلیل وجود جریان های آرام، آلودگی با مواد معلق تا ده برابر کمتر از زمانی است که جریان هوای متلاطم در اتاق حاکم است.

 m/مشاوره جهت ساخت اتاق تمیز

چه استانداردهایی برای طبقه بندی اتاق تمیز اعمال می شود؟

میزان تحمل ذرات معلق در هوا و/یا میکروب‌ها بین بخش‌ها و وظایف کاری بسیار متفاوت است: این تأثیری مشابه بر شرایط اتاق تمیز دارد. به همین دلیل، تقسیم بندی به کلاس های مختلف اتاق تمیز وجود دارد که بر اساس استانداردهای تمیزی مورد نیاز برای هدف مربوطه است.

معیارهای طبقه بندی نیز بسته به صنعت متفاوت است. به عنوان مثال، غلظت ذرات در هوا برای کلاس های اتاق تمیز در فناوری نیمه هادی یا هوافضا استفاده می شود، اما تعداد میکروارگانیسم ها نیز در اتاق تمیز در صنایع غذایی اندازه گیری می شود. از سوی دیگر برای پزشکی و داروسازی تعداد میکروب ها عامل تعیین کننده ای است. برای اطمینان از دستیابی به استانداردهای یکنواخت در سطح ملی و بین المللی، طبقه بندی اتاق تمیز در استانداردهای مختلف تنظیم شده است.

 

از آنجایی که این طبقه بندی عمدتاً در صنایع دارویی و غذایی استفاده می شود، آلودگی میکروبیولوژیکی هوا نیز شامل می شود. با این حال، مقادیر حدی مشخص شده در دستورالعمل تنها یک توصیه را نشان می دهد، زیرا مقادیر الزام آور در قوانین و استانداردهای خاص صنعت مشخص شده است.

کلیه وسایل کار و قطعات مورد استفاده در اتاق تمیز از طریق قفل های به اصطلاح متریال وارد اتاق می شوند. موارد زیر صدق می کند: با کاهش کلاس اتاق تمیز ISO و خلوص هوا مرتبط، قطعات مجاز کوچکتر و کوچکتر می شوند.

بنابراین، در پایین ترین کلاس های اتاق تمیز، به عنوان مثال، هیچ ماشین آسانسوری مجاز نیست، کالاها و مواد به صورت دستی به اینجا منتقل می شوند.

 

هنگام راه اندازی اتاق تمیز چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

هر شی اضافی در اتاق تمیز می تواند جریان هوای لازم برای تمیز کردن را مختل کند، بنابراین هنگام راه اندازی اتاق تمیز باید خود را به موارد ضروری محدود کنید. هم تجهیزات کار و هم اثاثیه باید از مواد مقاوم در برابر سایش ساخته شوند تا هیچ ذره ای در حین استفاده از بین نرود - این امر برای مثال در مورد کابینت های فولادی ضد زنگ یا میزهای کاری با میز کار با روکش رزین ملامینه صدق می کند.

اثاثیه، پوشش کف و روکش دیوارها باید بدون درز و مقاوم در برابر پارگی باشد تا هیچ ذره ای نتواند گیر کند. مواد همچنین باید به راحتی تمیز شوند و - در صورت لزوم برای محل کار مربوطه - ضد عفونی شوند. هنگام انتخاب صندلی کار مناسب، مهمترین فاکتورها مواد ضد الکتریسیته ساکن و طراحی با سطوح بسته و صاف است. در صورت شک، بالشتک های صندلی باید با یک لایه پلاستیکی مهر و موم شوند تا از انتشار ذرات جلوگیری شود. مواد کار مانند دفترچه یادداشت و کاغذ نیز باید برای استفاده در اتاق های تمیز مناسب باشند.

دسترسی به اتاق های تمیز با الزامات تمیزی خاص معمولاً از طریق مناطق جداگانه با طبقه بندی اتاق تمیز افزایش می یابد تا از آلودگی مورد نیاز برای کار تضمین شود. برعکس، ضدعفونی کافی لباس کار و مواد کار پس از کار با محصولات بالقوه خطرناک ضروری است. برای ایمنی کارکنان و از نظر ایمنی شغلی، باید در تمام مناطق اتاق تمیز و منابع احتمالی خطر علائم ایمنی واضح وجود داشته باشد.

 

مقالات بیشتر:

تست  چسبندگی سلولی

تست تشخیص مایکوپلاسما به روش PCR

تست  سمیت سلولی به روش MTT

تست  خون سازگاری و هولیز کنندگی

آزمون بررسی رشد سلولی

مشاوره جهت تهیه CTD

ماشین های پالت و تجهیزات حمل و نقل مناسب برای اتاق های تمیز

برای برآورده ساختن الزامات تجویز شده در اتاق های تمیز، نه تنها تنظیم صحیح اتاق ها مهم است، بلکه استفاده از تجهیزات حمل و نقل مناسب مانند کامیون های پالت، گاری های حمل و نقل یا وسایل نقلیه حمل و نقل نیز اهمیت دارد. زیرا: دستگاه های حمل و نقل، اجزا، ابزار و تجهیزات کار حساس را نه تنها در اتاق های تمیز، بلکه بین مناطق عملیاتی مختلف جابجا می کنند. به منظور جلوگیری از خطر آلودگی در مسیر حمل و نقل، تمام وسایل حمل و نقل مورد استفاده باید برای کار در اتاق های تمیز مناسب باشند.

وسایل حمل و نقلی که مطابق با مقررات بهداشتی مطابق با ISO 14159 هستند، به عنوان مثال - لیفت تراک های ساخته شده از فولاد ضد زنگ: کامیون های صنعتی در برابر مواد شیمیایی، اسیدی، قلیایی و رطوبت مقاوم بوده و به شدت و بهداشتی تمیز می شوند. فولاد ضد زنگ محفظه کامیون بالابر نیز صاف و مقاوم در برابر سایش است، به طوری که هیچ ذره ای رسوب نمی کند. سرهای بسته چنگال نیز از کالاهای حمل شده در برابر پرتاب شدن ذرات محافظت می کند. به منظور جلوگیری از انتشار ذرات در هنگام حرکت بر روی پوشش کف، پالت تراک های فولادی ضد زنگ و دستگاه های حمل و نقل نیز مجهز به غلتک های نایلونی مقاوم در برابر سایش و روان هستند.

چرخ دستی های مخصوص حمل و نقل برای انتقال اجزای ضد عفونی شده از اتاق های تمیز به مناطق تولیدی یا سایر مناطق عملیاتی و برای نگهداری قطعات ذکر شده استفاده می شود: بسته به نوع، چرخ دستی های فولادی ضد زنگ بسته در برابر نفوذ ذرات گرد و غبار محافظت می کنند و همچنین در دسترس هستند. قفل های الکترونیکی ترولی های حمل و نقل با سیستم هوای خروجی، که در آن هوای بیرون از طریق یک پیش فیلتر و یک فیلتر HEPA مکیده و تمیز می شود، حتی می توانند برای خنک کردن محصولات اتاق تمیز استفاده شوند.

 

سوالات متداول در مورد کلاس های اتاق تمیز

اتاق تمیز چیست؟

اتاق تمیز یک منطقه کاری بسته و ایزوله است که در آن غلظت ذرات معلق در هوا (آئروسل ها) با استفاده از سیستم های تهویه ویژه و قفل های دسترسی در سطح پایینی نگه داشته می شود.

 

چرا یک اتاق تمیز برای انواع خاصی از کار ضروری است؟

محصولات بسیار حساس در صنایع نیمه هادی، غذایی یا دارویی باید از آلودگی با ذرات ریز که برای چشم نامرئی هستند محافظت شوند، زیرا حتی حداقل آلودگی می تواند تأثیر منفی بر کیفیت محصول و عملکرد یا تأثیر آن بگذارد. شرایط بهداشتی لازم فقط در یک اتاق تمیز ایجاد می شود.

کنترل ذرات در اتاق تمیز و مدیر امکانات

کنترل ذرات در اتاق تمیز قبل از اقدام به طراحی آن باید توسط مسئول تاسیسات به دقت مورد مطالعه قرار گیرد.

 

ویژگی های ذرات معلق در هوا

ذرات معلق در هوا جامداتی هستند که در هوا معلق هستند. برای هدف ما ذرات به عنوان اجسامی با موارد زیر تعریف می شوند:

مرزهای فیزیکی در همه جهات

برخی از قطرها بین 0.001 میکرون تا 100 میکرون*

ویژگی های مواد حالت جامد یا مایع

*اندازه آلاینده ها و ذرات اغلب برحسب میکرون توصیف می شود. میکرون یک میلیونیم متر است. در واحدهای ایالات متحده، یک میکرون برابر با 1/25400 اینچ است. برای دریافت ایده، قطر موی انسان بین 75 تا 100 میکرون است. یک ذره 0.5 میکرون (200 برابر کوچکتر از موی انسان) می تواند باعث ایجاد آشفتگی بزرگ در یک اتاق تمیز شود.

منابع اصلی آلودگی در اتاق های تمیز (نیاز به کنترل ذرات در اتاق های تمیز)

سطح آلودگی هوا در اتاق تمیز تا حد زیادی به فعالیت های تولید ذرات که در اتاق انجام می شود، علاوه بر پرسنلی که در سطوح آلودگی نیز نقش دارند، بستگی دارد. ثابت شده است که بسیاری از این آلاینده ها توسط پنج منبع اصلی (1) امکانات، (2) افراد، (3) ابزار، (4) مایعات و (5) محصول در حال تولید تولید می شوند. از این رو استقرار کنترل ذرات در اتاق های تمیز اهمیت دارد. فهرست زیر را برای درک بهتر از محل منشأ آلودگی مرور کنید.

 o/مشاوره جهت ساخت اتاق تمیز

امکانات

دیوارها، کف و سقف

رنگ و مینا

مصالح ساختمانی (گچ تخته، گچ تخته، خاک اره و غیره)

زباله های تهویه مطبوع

هوا و بخارات اتاق

نشت و ریختن مایعات

2 نفر

 

پوسته پوسته و روغن

عطر و لوازم آرایشی

بزاق

بقایای لباس (پرز، الیاف و غیره)

مو

  1. تولید شده توسط ابزار

 

اصطکاک یا سایش ذرات

آلاینده ها و روان کننده ها

ارتعاشات

جارو، جارو یا پارچه

  1. مایعات

 

ذرات معلق در هوا

باکتری ها، مواد آلی و رطوبت

تکمیل یا پوشش کف

مواد شیمیایی پاک کننده

نرم کننده ها (گازهایی که از خود خارج می کنند)

آب دی یونیزه

  1. تولید شده توسط محصول

 

تراشه های سیلیکونی

تکه های کوارتز

زباله های اتاق تمیز

ذرات آلومینیوم

چهار جزء اساسی برای تعریف کنترل ذرات در اتاق تمیز (دارای یک محیط کنترل شده) کتاب الکترونیکی رایگان: سیستم های HVAC در اتاق های تمیز

1) معماری اتاق تمیز - مصالح ساختمانی و تکمیل در ایجاد سطوح تمیزی مهم هستند و در به حداقل رساندن تولید آلاینده های داخلی از سطوح بسیار مهم هستند.

2) سیستم HVAC - یکپارچگی یک محیط اتاق تمیز با اختلاف فشار در رابطه با مناطق مجاور در سراسر سیستم های گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع ایجاد می شود. الزامات سیستم HVAC عبارتند از:

تامین جریان هوا با حجم و تمیزی کافی برای حفظ سطح تمیزی اتاق.

ورود هوا به گونه ای که از مناطق راکد که در آن ذرات می توانند انباشته شوند جلوگیری شود.

فیلتر کردن هوای بیرون و آن چیزی که از طریق فیلترهای هوای با راندمان بالا برای ذرات HEPA (فیلتر مهار ذرات با راندمان بالا) بازگردانده می شود.

هوا را طوری تنظیم کنید که دما و رطوبت مورد نیاز اتاق تمیز را برآورده کند.

از تهویه مطبوع جایگزین کافی برای حفظ فشار مثبت مشخص شده اطمینان حاصل کنید.

3) فناوری تعامل - فناوری تعامل شامل دو عنصر است: (1) حرکت مواد و افراد در داخل منطقه و (2) نگهداری و تمیز کردن. اجرای دستورالعمل‌های اداری، پروتکل‌ها و اقدامات لازم در خصوص مسائل لجستیکی، راهبردهای عملیاتی، نگهداری و نظافت ضروری است.

4) سیستم های مانیتورینگ – از طریق کنترل ذرات در اتاق تمیز و همچنین اینکه سیستم های مانیتورینگ شامل وسایلی هستند که نشان می دهد اتاق تمیز به درستی کار می کند، می توان گفت که یک محیط کنترل شده داریم. متغیرهای نظارت شده عبارتند از تفاوت فشار بین محیط بیرون و اتاق تمیز، دما، رطوبت و در برخی موارد سر و صدا و ارتعاشات. داده های کنترل باید به طور معمول ثبت شوند.

اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه بهینه سازی کنترل رطوبت در اتاق های تمیز در مکزیک برای کارخانه خود هستید و چگونه می تواند به شما در دستیابی به یک محیط کاری کنترل شده و عاری از آلاینده های خارج کمک کند.

اتاق های تمیز، نظارت بر کیفیت هوا ضروری است

اتاق های تمیز در صنایع دارویی، پزشکی و الکترونیک در فرآیندهایی استفاده می شود که باید با شرایط تمیزکاری خاص انجام شود.

آنها به طور خاص برای داشتن سطوح پایین ذرات گرد و غبار، میکروارگانیسم ها و بخارات طراحی شده اند.

 

مقالات بیشتر:

تست  چسبندگی سلولی

مشاوره جهت ساخت اتاق تمیز

مشاوره جهت تهیه تکنیکال فایل

تست  خون سازگاری و هولیز کنندگی

تشخیص اشرشیا کلی در محصولات پزشکی

تشخیص استاف در محصولات پزشکی

اتاق های تمیز

اتاق های تمیز اتاق های تمیز بر اساس تعداد و اندازه ذرات موجود در واحد حجم طبقه بندی می شوند.

به عنوان مثال، اتاق تمیز کلاس 100 اجازه می دهد 100 ذره 0.5 میکرون یا بزرگتر در هر فوت مکعب وجود داشته باشد.

رطوبت نسبی و شرایط دما باید کنترل شود تا از رشد میکروارگانیسم ها جلوگیری شود.

علاوه بر این، ذرات باید با استفاده از فیلترهای HEPA حذف شوند، توصیه می شود برای جلوگیری از اشباع زودرس فیلترهای ترمینال هنگام گرفتن بزرگترین ذرات، فیلترهای پیش نصب کنید.

تغییرات هوا برای رقیق کردن آلاینده ها با هوای تمیز بیرون مهم است. حداقل تهویه مورد نیاز در صنعت داروسازی 20 تعویض هوا در ساعت است و در سایر صنایع تا 75 تعویض هوا انجام می شود.

در نهایت، باید سطح مناسبی از فشار دیفرانسیل وجود داشته باشد، فشار بالاتری در داخل وجود داشته باشد تا از ورود ذراتی که می‌توانند فرآیند را آلوده کنند، جلوگیری شود.

یک مقدار کم ممکن است موثر نباشد و یک مقدار بسیار بالا ممکن است باعث هزینه های انرژی بالا شود.

به طور کلی اتاق ها برای مقداری بین 0.1 تا 0.25 اینچ ستون آب طراحی شده اند.

 

نظارت بر اتاق تمیز

مانیتور اتاق تمیز برای بررسی مداوم پارامترهای کیفیت هوا در اتاق تمیز، از مانیتورهای اتاق استفاده می شود.

این ابزارها می توانند به طور همزمان دما، رطوبت نسبی، تغییرات ساعتی هوا و فشار دیفرانسیل را کنترل کنند.

اگر مقداری خارج از مشخصات باشد، یک زنگ هشدار ایجاد می شود تا اقدامات اصلاحی انجام شود.

یکی دیگر از عواملی که باید در نظر گرفته شود ذرات موجود در هوا هستند، یک شمارنده ذرات به شما امکان می دهد بدانید که آیا الزامات فرآیند برآورده شده است یا خیر.

 

پراکندگی حرارتی ایستگاه های مانیتور هوا

در نهایت مقدار هوای بیرون را می توان به راحتی با یک دبی سنج کانالی اندازه گیری کرد.

اینها با استفاده از پراکندگی حرارتی یا توسط لوله های پیتوت و سنسورهای فشار دیفرانسیل کار می کنند.

 

 


ایمیل : nikopharmed[a]gmail.com تلفن تماس : 02144184570 موبایل : 09926062450

ارتباط در بستر واتساپ با نیکو فارمد
Close and go back to page
© کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت نزد نیکوفارمد محفوظ می باشد . | طراحی ، توسعه و سئو 09122452209