تست پایداری چیست؟

تست پایداری که به آن تست ماندگاری نیز می‌گویند، آزمایشی است که اطلاعاتی در مورد نگهداری و حمل و نقل محصولات پزشکی و آرایشی، فرآیند مصرف در کاربر و بسیاری از ویژگی‌های محصول مانند مواد شیمیایی فیزیکی و میکروبی ارائه می‌دهد. تست پایداری همچنین به ما این امکان را می دهد که اطلاعاتی در مورد کفایت بسته بندی محصول داشته باشیم. با توجه به اینکه محصولات پزشکی و آرایشی به اکثریت جامعه می رسد، آزمایش پایداری جامعه برای حفظ سلامت عمومی ضروری است.

 m/تست پایداری چیست؟

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت خدمات با ما تماس بگیرید.

عوامل موثر بر ثبات چیست؟

از آنجایی که محصولات پزشکی و آرایشی حاوی مواد شیمیایی زیادی در کنار هم هستند، پایداری این مواد شیمیایی نه تنها در مرحله تولید محصول، بلکه در مراحل بسته بندی، نگهداری و حمل و نقل تا رسیدن به دست مصرف کننده نهایی همواره در خطر است. اساساً می‌توان عوامل مؤثر بر پایداری در این مراحل را به دو گروه تقسیم کرد. اینها با توجه به منبع عامل، عوامل داخلی و عوامل خارجی هستند.

 

عوامل داخلی موثر بر ثبات؛ مهمترین ویژگی که محصولات پزشکی و آرایشی را از سایر بخش ها متمایز می کند این است که محصولاتی هستند که با بیش از یک ماده ترکیب می شوند. تعداد و انواع مواد تشکیل دهنده محصولات پزشکی و آرایشی می تواند از محصولی به محصول دیگر متفاوت باشد و مدت زمان ماندگاری این محصولات نیز از محصولی به محصول دیگر متفاوت است.

 

عوامل داخلی موثر بر پایداری عواملی هستند که به ساختار فرمول مواد موجود در محصول مربوط می شوند. برخی از این عوامل برای مصرف کننده قابل مشاهده است، در حالی که برخی دیگر ممکن است اینگونه نباشند. عیوب نامرئی در پایداری بیشتر در اثر واکنش شیمیایی مواد اولیه تشکیل دهنده محصول یا واکنش نور و گرما ایجاد می شود. تغییرات قابل مشاهده می تواند ناسازگاری فیزیکی ایجاد کند. واکنش های اکسیداسیون- احیا، واکنش های هیدرولیز و سایر واکنش ها نمونه هایی از ناسازگاری شیمیایی هستند.

 

عوامل خارجی مؤثر بر پایداری: عوامل محیطی مانند دما، نور، رطوبت و اکسیژن محیط و همچنین نحوه و مدت حمل و نقل، لرزش و تکان بر پایداری محصولات پزشکی و آرایشی تأثیر می‌گذارند.

 

چرا تست های پایداری مهم هستند؟

تست های پایداری برای اینکه محصولات در طول عمر مفید خود به صورت دست نخورده به دست مصرف کننده نهایی برسند بسیار مهم است. اطمینان از اینکه محصولات بدون خراب شدن در طول عمر مفید به دست مصرف کننده نهایی می رسند، قابلیت اطمینان برند را افزایش می دهد.

 

تست های پایداری تولید کنندگان را در توسعه فرمول راهنمایی می کند. به این ترتیب مطالعاتی را که باید انجام شود برای تولید محصولات با کیفیت بهتر و کم هزینه هدایت می کند. به عبارت دیگر، از این جنبه به مطالعات تحقیق و توسعه شرکت کمک می کند.

 

پیدا کردن دلیل شکایت مشتری از محصول را آسان می کند. شما را راهنمایی می کند تا بفهمید که آیا این شکایت به دلیل ثبات است یا عامل دیگری. همچنین با توضیح سوء استفاده کاربر از طریق جلوگیری از شکایات ناعادلانه کاربران، به توجیه برند و محصول کمک می کند.

 

تست های پایداری چگونه انجام می شود؟

تست های پایداری برای تعیین و تایید ماندگاری محصولات را می توان با منتظر نگه داشتن آنها در طول عمر مفید معمولی و بازی با عوامل محیطی انجام داد. افزایش دما برای پیری سریع نمونه ای از تست های پایداری با تغییر عوامل محیطی است.

 

شما می توانید با ما تماس بگیرید و از تیم ما برای مطالعات تست پایداری محصولات پزشکی و آرایشی خود در آزمایشگاه معتبر ما پشتیبانی دریافت کنید.

 

آزمایشگاه معتبر آنالیز

استاندارد اعتبارسنجی آزمایشگاه ها ISO 170 25 می باشد. اعتبار آنالیزهای مورد استفاده در آزمایشگاه های آنالیز یکی از مهمترین معیارها می باشد. تفاوت بین معتبر بودن یا نبودن آنالیز، محاسبه عدم قطعیت اندازه‌گیری و کار اعتبارسنجی برای تحلیلی است که باید انجام شود. این مطالعات اطلاعاتی در مورد صحت، دقت و انطباق با مقادیر حدی تجزیه و تحلیل ارائه می دهد. در مورد آزمایشگاه آنالیز معتبر، برای هر آنالیز معتبر، تست مهارت انجام می شود و صحت آن تایید می شود.

 

آزمایشگاه آنالیز معتبر

دستگاه هایی که در کانون تحلیل استفاده می شوند باید کالیبره شده و از نظر انحراف بررسی شوند. در این مرحله، پرسنل آزمایشگاه نیز باید از تسلط و دانش بالایی در مورد دستگاه هایی که در آنالیز استفاده می شوند برخوردار باشند. این درست است که آنها بدانند که کدام تجزیه و تحلیل باید در کدام دستگاه انجام شود.

 

ما به عنوان اولین آزمایشگاه خصوصی معتبر ایران نیکوفارمد، خدمات آزمایشگاهی آنالیز معتبر را ارائه می دهیم. ما با تمرکز زیادی بر روی دقت با تیم حرفه ای خود با ترکیب تجزیه و تحلیل ها و تست های مختلف کار می کنیم. ما با انجام آزمایش‌های مختلف در آزمایشگاه‌های مواد غذایی، آرایشی، پزشکی، آب، اتاق تمیز، لژیونلا، آلرژن و مواد شوینده-ضد عفونی‌کننده، راه‌حل‌های حرفه‌ای را ایجاد می‌کنیم.

 

چگونه کار می کنیم؟

شرکت ما که اولین آزمایشگاه خصوصی مورد تایید ایران است، همچنان به گسترش دامنه ISO در این زمینه ادامه می دهد و با انجام تجزیه و تحلیل های فراوان در زمینه مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی و پزشکی معتبر، به مشتریان خود خدمت می کند. روشی بی طرفانه، مستقل و قابل اعتماد.

 

ما به عنوان گروه متخصصین نیکوفارمد در بسیاری از زمینه ها به ویژه مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی و پزشکی در بخش آزمایشگاهی با تجربه ای که در طول سالیان متمادی به دست آورده ایم، خدمات ارائه می دهیم. بزرگترین هدف ما این است که تجربیات خود را در این زمینه با مشتریان خود به اشتراک بگذاریم و با آنها شراکت راه حل بلندمدت برقرار کنیم.

 

شرکت ما که با تمرکز بر رضایت مشتری کار می کند، همواره هدف ارائه پاسخ سریع به سوالات و درخواست های مشتریان و ارائه خدمات بی نقص را در اولویت قرار خواهد داد. نه تنها با تحلیل هایی که به مشتریان خود می کنیم. ما می خواهیم بیان کنیم که با خدماتی که برای تفسیر نتایج تجزیه و تحلیل و حل مشکلات ارائه می دهیم، یک رویکرد خدمات راه حل محور داریم.


ایمیل : nikopharmed[a]gmail.com تلفن تماس : 02144184570 موبایل : 09926062450

ارتباط در بستر واتساپ با نیکو فارمد
Close and go back to page
© کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت نزد نیکوفارمد محفوظ می باشد . | طراحی ، توسعه و سئو 09122452209