تست نفوذ رنگ  بسته بندی تجهیزات پزشکی استریل

گاهی اوقات این ساده ترین روش های تست هستند که بیشترین ارزش را به ما می دهند. اگرچه نفوذ رنگ محدودیت‌های خود را دارد، اما می‌تواند راهی سریع برای ارزیابی ارزش مهر و موم باشد.

تست نفوذ رنگ روشی است که از بازرسی بصری استفاده می کند.

r/تست نفوذ رنگ  بسته بندی تجهیزات پزشکی استریل

 ASTM-F1929روش تست استاندارد برای تشخیص نشت آب بندی در بسته بندی های پزشکی متخلخل با نفوذ رنگ است. آلاینده های بیولوژیکی یا ذرات مضر ممکن است از طریق نشتی وارد دستگاه شوند و این نشت ها اغلب در مهر و موم بین اجزای بسته بندی یافت می شوند. نشتی همچنین می تواند ناشی از سوراخ سوزنی در مواد بسته بندی باشد.

یک محلول نافذ رنگ به شکل موضعی روی لبه آب بند اعمال می شود تا از لحاظ نشتی مورد آزمایش قرار گیرد. پس از تماس با ماده نافذ رنگ برای مدت زمان مشخص، بسته به صورت چشمی از نظر نفوذ رنگ بررسی می شود. این روش تست برای استفاده در بسته‌هایی است که لبه‌های آن‌ها بین فیلم شفاف و مواد ورق متخلخل تشکیل شده است.

در مورد سطح نشتی که احتمالاً برای یک بسته خاص مضر باشد، اتفاق نظر کلی وجود ندارد. با این حال، از آنجایی که آزمایش ASTM F1929 صرفاً برای تشخیص نشتی طراحی شده است، معمولاً اجزایی که نشانه‌ای از نشتی را نشان می‌دهند رد می‌شوند.

مقالات بیشتر:

بایو بردن

مواد غذایی

تست ASTM F1929 محدود به مواد متخلخلی است که می توانند محلول نافذ رنگ را حفظ کرده و از تغییر رنگ کل مهر و موم آن برای حداقل 20 ثانیه جلوگیری کنند.

بسته بندی باید عاری از تراکم یا هر منبع آب مایع دیگری باشد. آب موجود در عیوب مهر و موم ممکن است آنها را با یک ماده نافذ رنگ غیرقابل شناسایی کند.

روش ASTM F1929 مستلزم آن است که ماده نافذ رنگ کنتراست خوبی با مواد بسته بندی مات داشته باشد.

 


ایمیل : nikopharmed[a]gmail.com تلفن تماس : 02144184570 موبایل : 09926062450

ارتباط در بستر واتساپ با نیکو فارمد
Close and go back to page
© کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت نزد نیکوفارمد محفوظ می باشد . | طراحی ، توسعه و سئو 09122452209