سیمان استخوانی آکریلیکی (سيمان هاي رزين اكريليك)

سيمان استخوانی آكريليكی يك سيستم حاوی مايع و پودر مي‌باشد كه به منظور تثبيت پروتزهاي ارتوپدي و ترميم نقايص استخواني به طور گسترده در ارتوپدی استفاده می شود و به ویژه در آرتروپلاستی مفاصل یک ماده ثابت کننده عمده محسوب می گردد. سیمان استخوان نوعی پلی (متیل متاکریلات) یا PMMA است.

m/سیمان استخوانی آکریلیکی

سیمان استخوان PMMA

سیمان استخوان PMMA برای استفاده در روش های آرتروپلاستیک مفصل ران، زانو و سایر مفاصل برای تثبیت ایمپلنت های پروتز پلیمری یا فلزی به استخوان زنده در نظر گرفته می شود. بنابراین بايد داراي خواص گيرش معين و نيز خواص فيزيكي مناسبي باشند.

آزمون های سیمان رزین آکریلیک مطابق استانداردهای ISO 5833 و ASTM F451 و به شرح جدول زیر انجام می شود.

m/سیمان استخوانی آکریلیکی

آزمون هاي تعيين زمان سفت شدن و همچنین زمان خميري ماندن جهت حصول اطمينان از مناسب بودن حالت سيمان ها و جايگذاري در زمان مناسب حين فرآيند جراحي بوده و تاييد مي کند سيمان زودتر يا ديرتر از زمان مورد نظر سفت نشود. با تعيين دماي بيشينه این اطمینان حاصل می شود سيمان استخوانی حين سفت شدن از حد مجاز بالاتر نرفته و باعث آسیب به بافت بيمار نمی شود.

در آزمون پایداری مایع با تعیین مدت زمان لازم جهت جاري شدن، این اطمینان حاصل می شود که حین عمل جراحی سیمان استخوانی در شكاف هاي استخواني و اطراف پروتز به طور کامل نفوذ کرده  و با قفل شدن مكانيكي حين سفت شدن باعث گیرش و پر شدن شکستگی استخوان می گردد.

بیشتربدانید:--

آزمون تعيين استحكام خمشي به منظور تضمين استحكام كافي ماده در كاربردهاي كلينيكي مي‌باشد. در نهايت اگر در سيمان ها توزيع اندازه ذرات پودر، نسبت مايع به پودر، تركيب شيميايي پودر و مايع، مقدار كاتاليست و توزيع آن حين فرآيند توليد به خوبي تعيين گردد، زمان سفت، زمان خميري ماندن، دماي بيشينه و ساير خواص سيمان ها در حد استاندارد خواهد بود.

m/سیمان استخوانی آکریلیکی


ایمیل : nikopharmed[a]gmail.com تلفن تماس : 02144184570 موبایل : 09926062450

ارتباط در بستر واتساپ با نیکو فارمد
Close and go back to page
© کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت نزد نیکوفارمد محفوظ می باشد . | طراحی ، توسعه و سئو 09122452209