تشخیص سالمونلا در محصولات پزشکی: تشخیص

عفونت سالمونلا معمولاً بر اساس علائم و نشانه ها تشخیص داده می شود.

عفونت سالمونلا را می توان با آزمایش های نمونه مدفوع تشخیص داد. با این حال، بیشتر افراد قبل از بازگشت نتایج از علائم خود بهبود می یابند.

اگر پزشک شما به عفونت سالمونلا در جریان خون مشکوک باشد، ممکن است نیاز به آزمایش خون برای بررسی وجود باکتری داشته باشید.

رفتار

بیشتر افراد سالم در عرض چند روز تا یک هفته بدون درمان خاصی بهبود می یابند. جلوگیری از کم آبی بدن با مصرف مایعات کافی می تواند به بهبودی شما کمک کند.

 

چگونه کم آبی بدن را درمان کنیم

از آنجایی که عفونت سالمونلا می تواند باعث کم آبی بدن شود، درمان بر جایگزینی مایعات و الکترولیت های از دست رفته (مواد معدنی متعادل کننده میزان آب در بدن) متمرکز است.

اگر کم آبی شدید باشد، ممکن است نیاز به بستری شدن در بیمارستان یا مراقبت های اورژانس باشد تا مایعات مستقیماً به داخل ورید (خط داخل وریدی) داده شود.

 

داروها

علاوه بر توصیه به شما برای نوشیدن مایعات زیاد، ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما ممکن است موارد زیر را توصیه کند:

ضد اسهال داروهایی مانند لوپرامید (Imodium A-D) می توانند به تسکین گرفتگی ناشی از اسهال کمک کنند. با این حال، آن ها به علاوه می توانند اسهال مرتبط با عفونت سالمونلا را طولانی کنند.

آنتی بیوتیک ها : ارائه دهنده ی مراقبت های بهداشتی شما ممکن است که آنتی بیوتیک هایی برای از بین بردن باکتری ها تجویز کند. اینها معمولاً زمانی اتفاق می‌افتند که پزشک شما مشکوک باشد که باکتری سالمونلا وارد جریان خون شما شده است، عفونت شدید است یا سیستم ایمنی ضعیفی دارید.

در بیشتر موارد عفونت سالمونلا، آنتی بیوتیک ها کمکی نمی کنند. در واقع، آنها می توانند دوره ای را که در طی آن شما ناقل باکتری هستید و می توانید دیگران را آلوده کنید، طولانی کنند. همچنین، آنها می توانند خطر ابتلا به عفونت دیگر (عود) را افزایش دهند.

محتوای متنی

  علائم سالمونلا چیست؟

  گونه های سالمونلا چیست؟

  باکتری سالمونلا چگونه منتقل می شود؟

  سالمونلا چگونه درمان می شود؟

  راه های پیشگیری از عفونت سالمونلا

 m/تشخیص سالمونلا در محصولات پزشکی

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت خدمات با ما تماس بگیرید.

سالمونلوز چیست؟

عفونت سالمونلا (سالمونلوزیس) یک بیماری باکتریایی شایع است که بر دستگاه روده تأثیر می گذارد. باکتری سالمونلا به اغلب در روده حیوانات و انسان زندگی می کند و از طریق مدفوع (مدفوع) دفع می شود. این بیماری بیشتر از طریق آب یا غذای آلوده به انسان منتقل می شود. معمولاً با علائم تب، استفراغ و اسهال پیشرفت می کند. باکتری سالمونلا عامل بسیاری از بیماری ها از جمله گاستروانتریت و تیفوئید است. علائم معمولاً 12 تا 36 ساعت پس از ورود باکتری سالمونلا به بدن رخ می دهد و برای 2 تا 7 روز ادامه می یابد.

 

علائم سالمونلا چیست؟

علائم سالمونلا مشابه علائمی است که در سایر عفونت های دستگاه گوارش مشاهده می شود. می تواند باعث از دست دادن جدی مایعات (کم آبی) شود. علائم بیماری سالمونلا را می توان به شرح زیر فهرست کرد:

آتش

اسهال (اسهال)

از دست دادن اشتها

سردرد

درد شکم گرفتگی

تکان دادن

حالت تهوع

استفراغ

خون یا مخاط در مدفوع

باید در نظر داشت که تشخیص ممکن است دشوار باشد زیرا این علائم مشابه بیماری های دیگر است.

 

گونه های سالمونلا چیست؟

اگرچه سروتیپ‌های زیادی از باکتری سالمونلا وجود دارد، اما همه سویه‌های بیماری‌زای انسانی در یک گونه به نام سالمونلا انتریکا طبقه‌بندی می‌شوند که شامل بیش از ۲۶۰۰ سروتیپ مختلف است. سالمونلا در انسان؛ باعث گاستروانتریت حاد، تب حصبه، سپتی سمی و عفونت های اندام های موضعی می شود. شایع ترین شکل سالمونلا، گاستروانتریت خود محدود شونده و بدون عارضه است (اسهال، درد شکم، تب.) با این حال، انواعی از سالمونلا وجود دارد که می تواند منجر به تب بالا شود، از جمله تب حصبه (تب روده). تیفوئید یک تصویر بالینی است که توسط باکتری سالمونلا تیفی ایجاد می شود. "آیا سالمونلا می کشد؟" سوال اینجا مهم می شود. زیرا سالمونلا تیفی گونه ای تهدید کننده حیات است و می تواند به سایر اندام ها سرایت کند. مواردی که اغلب از آنها به عنوان مسمومیت غذایی یاد می شود در واقع عفونت های سالمونلا هستند.

 

باکتری سالمونلا چگونه منتقل می شود؟

عفونت سالمونلا معمولاً با خوردن گوشت خام یا نیم پز، مرغ و تخم مرغ یا فرآورده های تخم مرغ یا با نوشیدن شیر غیر پاستوریزه منتقل می شود. در میان سروتیپ های سالمونلا، میکروارگانیسمی است که نه تنها باعث بیماری در انسان و حیوان می شود، بلکه دارای گونه هایی است که هم در انسان و هم در حیوانات ایجاد بیماری می کند. سالمونلا تیفی فقط برای انسان بیماری زا است. منبع اصلی سالمونلا انسان ها و حیوانات هستند. انسان ها به عنوان ناقل، منابع بالقوه عفونت هستند. مدفوع انسان و حیوانات ناقل نقش مهمی در گسترش عفونت دارد. سالمونلا در تمام حیوانات مزرعه (طیور مانند مرغ، گاو و خوک) یافت می شود. به ویژه آلودگی منابع آب توسط فاضلاب منجر به عبور آسان میکروارگانیسم ها به زنجیره تولید و مصرف مواد غذایی می شود. پرورش مرغ و خوک عمدتاً تحت تأثیر این آلودگی قرار دارند و منبع اصلی سالمونلوز هستند. سالمونلا همچنین می تواند به طرق مختلف منتقل شود و منجر به عفونت شود. در بین محصولات طیور، به ویژه تخم مرغ، محصولات گوشت قرمز آلوده، شیر، میوه های تازه، سبزیجات، آب، محصولات فست فود نیز می توانند باعث شیوع سالمونلا شوند.

به خصوص در رستوران هایی که تحت شرایط بهداشتی نامناسب کار می کنند، خطر انتقال عفونت سالمونلا زمانی که گوشت و فرآورده های تخم مرغ به اندازه کافی پخته نشده باشند، زیاد است.

"سالمونلا چگونه منتقل می شود؟" پاسخ این سوال این است که آلودگی از طریق مدفوع دهانی (راه آلودگی مدفوع از طریق دهان) است. غذا و آب آلوده به مدفوع بیماران یا ناقلین نقش مهمی در آلودگی دارد.

مشخص است که خامه کاکائو، کره بادام زمینی، گوشت های بسته بندی شده، غذاهای منجمد باعث اپیدمی سالمونلا در جهان می شود. غذاها و محیط های آلوده به سالمونلا عبارتند از:

تخم مرغ خام و پوسته تخم مرغ

مرغ خام، گوشت قرمز و غذاهای دریایی

سبزیجات و میوه ها

شیر و لبنیات غیر پاستوریزه (مانند پنیر)

آب خام

خز، پر، فلس، پوست، فضولات و زیستگاه حیوانات

سطوح اطراف یک فرد آلوده به باکتری سالمونلا و ناقلانی که در تجارت مواد غذایی کار می کنند

عفونت سالمونلا ممکن است در هر حیوانی رخ دهد. حیواناتی که خز، فلس، پر یا پوست آنها حامل باکتری هستند عبارتند از:

خزندگان (لاک پشت، مارمولک، مار)

دوزیستان (قورباغه ها)

طیور (مرغ، اردک، بوقلمون و پرندگان وحشی)

حیوانات خانگی (گربه، پرنده، سگ و حیوانات کوچک)

حیوانات مزرعه (بز، گاو، گوسفند و خوک)

m/تشخیص سالمونلا در محصولات پزشکی

بدن دفاع طبیعی زیادی در برابر عفونت های سالمونلا دارد. به عنوان مثال، اسید قوی معده می تواند بسیاری از باکتری های سالمونلا را از بین ببرد. اما برخی از مشکلات پزشکی یا داروها می توانند بر این دفاع طبیعی غلبه کنند. مثلا؛

 

آنتی اسیدها اسیدیته معده را کاهش می دهند و به باکتری های سالمونلا اجازه می دهند بیشتر زنده بمانند.

بیماری التهابی روده

استفاده روزافزون از آنتی بیوتیک ها می تواند تعداد باکتری های "خوب" روده را کاهش دهد که می تواند توانایی آن را برای مبارزه با عفونت سالمونلا مختل کند.

 

مقالات بیشتر:

تست  چسبندگی سلولی

مشاوره جهت ساخت اتاق تمیز

مشاوره جهت تهیه تکنیکال فایل

تست  خون سازگاری و هولیز کنندگی

تشخیص اشرشیا کلی در محصولات پزشکی

تشخیص استاف در محصولات پزشکی

سالمونلا اغلب تهدید می کند:

افرادی که با حیوانات پرخطر (مانند مرغ، اردک، لاک پشت، مارمولک) کار می کنند یا زندگی می کنند.

افرادی که از داروهای ضد اسید و آنتی بیوتیک های خاصی استفاده می کنند (می تواند ایمنی در برابر سالمونلا را کاهش دهد)

کسانی که بیماری التهابی روده دارند

کودکان زیر 5 سال

گروه هایی که باکتری سالمونلا بیشترین خطر را دارند عبارتند از:

 

بزرگسالان بالای 65 سال و نوزادان زیر 1 سال

افراد با سیستم ایمنی پایین (مبتلا به HIV، دریافت شیمی درمانی یا مصرف داروهای کاهش دهنده سیستم ایمنی برای بیماری های مختلف)

کسانی که بیماری سلول داسی شکل دارند

 

سالمونلا چگونه درمان می شود؟

به محض اینکه عفونت سالمونلا بدن را به دلیل اسهال زیاد کم آب کرد، باید با پزشک مشورت کرد. می توانید بفهمید که مبتلا به اپیدمی سالمونلا با تب، درد شدید شکم و اسهال هستید. اگر شما این علائم را دارید، باید فورا به پزشک مراجعه کنید. اگر به باکتری سالمونلا در نوزاد خود مشکوک هستید، باید بدون اتلاف وقت به نزدیکترین موسسه بهداشتی مراجعه کنید. سالمونلا با آزمایش مدفوع (تست مدفوع) و آزمایش خون قابل تشخیص است. گاهی اوقات می توان نمونه ای از مایعات بدن مانند نمونه ادرار نیز گرفت. اگر تشخیص داده شده باشد، می توان بدون نیاز به بستری شدن، درمان را انجام داد.

از آنجایی که درمان سالمونلا باعث از دست دادن آب و الکترولیت ها می شود، باید مکمل های مایع مصرف کنید. این مکمل را نمی توان با نوشیدن آب به تنهایی مصرف کرد. ممکن است به شما آب و مایعات خوراکی آبرسانی داده شود که ممکن است پزشک توصیه کند.

سالمونلوز بیماری است که معمولاً بدون مصرف آنتی بیوتیک خود به خود بهبود می یابد. مایع درمانی مهمترین مرحله در درمان است، مایعات و الکترولیت های از دست رفته بدن باید در اسرع وقت جایگزین شوند. درمان آنتی بیوتیکی فقط باید به عنوان داروی سالمونلا در برخی موارد تجویز شود. در موارد گاستروانتریت به استثنای حصبه و بیمارانی که سیستم ایمنی آنها سرکوب شده و احتمالاً دوره بالینی آنها شدید است، از آنتی بیوتیک استفاده نمی شود.

دلایل استفاده از آنتی بیوتیک ها در تب تیفوئید، خطر انتقال سالمونلا تیفی از روده به جریان خون و ایجاد عفونت سیستمیک است. باکتری هایی که وارد جریان خون می شوند می توانند باعث عفونت دستگاه ادراری، مننژیت، عفونت دریچه قلب، عفونت استخوان و مفاصل شوند.

در عفونت سالمونلوز، سعی نکنید استفراغ و اسهال را با دارو قطع کنید، مگر اینکه پزشک توصیه کند. فقط مراقب کم آبی بدن باشید. اگر تشخیص داده شد که کودک شما مبتلا به سالمونلا است، شیردهی را قطع نکنید، برعکس، به شیر دادن مکرر ادامه دهید. برای نوزادانی که با شیر خشک تغذیه می‌شوند، می‌توان مکمل‌های مایع خوراکی را در حین ادامه تغذیه تجویز کرد.

حتی پس از برطرف شدن عفونت سالمونلا، برخی از افراد می توانند هفته ها یا حتی ماه ها بعد باعث آرتریت شوند که به سندرم رایتر معروف است. سوزش چشم، درد مفاصل و شکایت دردناک ادرار در این سندرم دیده می شود.

توصیه های مکمل مایع برای کمک به شما برای غلبه بر بیماری سالمونلا در خانه به شرح زیر است:

برای آب زیاد

از محلول های آبرسانی خوراکی استفاده کنید.

برای سوپ درست شده با آبگوشت.

راه های پیشگیری از عفونت سالمونلا

از آنجایی که یک مورد سالمونلا یک عفونت مسری است، می تواند باعث شیوع سالمونلا شود. بنابراین، باید اقدامات احتیاطی در برابر این بیماری انجام شود. در اینجا مواردی وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از سالمونلا انجام دهید:

 m/تشخیص سالمونلا در محصولات پزشکی

غذا را تمیز و خوب بپزید.

بهداشت دست همیشه در برابر عفونت های باکتریایی و ویروسی مهم است. به همین دلیل پس از رفتن به توالت دست های خود را کاملا بشویید. قبل و بعد از تهیه غذا خوب بشویید. همچنین پس از تعویض پوشک کودک و پس از دست زدن به حیوانات، دست های خود را کاملا بشویید.

مراقب غذاهایی که به صورت خام مصرف می کنید باشید. زیرا در برخی از غذاهای خام باکتری ها خیلی راحت تکثیر می شوند. تخم مرغ خام و نیم پز، شیر و محصولات لبنی غیر پاستوریزه، مرغ و گوشت گاو بد پخته شده غذاهایی هستند که خطر باکتری سالمونلا را به همراه دارند. در تهیه این محصولات دقت کنید. مثلا؛ بشقاب را که مرغ خام روی آن گذاشته اید بشویید سپس مرغ را بشویید و کاملا بپزید. غذاهای حیوانی را تحت حرارت تحت فشار بپزید. اگر کباب می کنید، مطمئن شوید که داخل آن کاملا پخته شده است.

سبزیجات و میوه هایی که به خوبی شسته نشده اند نیز آلوده هستند و خطر سالمونلا را به همراه دارند. به همین دلیل سبزیجات و میوه هایی را که مصرف خواهید کرد با خیساندن آنها در آب گازدار و شستن با آب فراوان مصرف کنید.

تخم مرغ های شکسته فروخته شده را نخرید و از تخم مرغ هایی که خریداری می کنید با شستن آنها استفاده کنید. تخم مرغ را در یخچال بهتر نگهداری کنید.

خطر آلودگی متقابل بین غذاهای پخته و نپخته رایج است. بنابراین فرآورده های گوشتی نپخته را از غذاهای پخته و آماده دور نگه دارید. پس از دست زدن به غذای نپخته، آن را با مواد شوینده از جمله تخته برش، چاقو، ظروف و میزها بشویید.

شیوع سالمونلا در آسیا، جزایر اقیانوس آرام، آفریقا، خاورمیانه، آمریکای مرکزی و جنوبی بیشتر است. اگر به این مناطق سفر می کنید، مراقب محصولاتی که مصرف می کنید باشید. غذاهایی مانند سالاد، سالاد میوه های تازه، غذاهای دریایی خام و سرد و غذاهای سرد از جمله غذاهای آلوده و خطر ابتلا به سالمونلا هستند.

باز هم مراقب آبی که می نوشید باشید و دندان های خود را در این نواحی مسواک بزنید. حتی برای مسواک زدن در این نواحی آب آماده را ترجیح دهید. یخ، میوه های خرد شده و شسته شده را به آب و نوشیدنی های خود اضافه نکنید.

زیستگاه های حیوانات خانگی مانند آکواریوم، تراریوم و قفس را در بیرون تمیز کنید. در صورت وجود از سینک آشپزخانه برای شستن اسباب بازی ها و کاسه های غذا استفاده نکنید.

سالمونلا باکتری‌هایی هستند که می‌توانند باعث عفونت ناشی از غذا شوند: سالمونلوز، یکی از شایع‌ترین مسمومیت‌ها در اروپا. بیشتر اوقات، این عفونت خفیف است و نیازی به درمان آنتی بیوتیکی ندارد. با این حال، تحت شرایط خاص، می تواند اشکال جدی تری به خود بگیرد که نیازمند بستری شدن بیماران در بیمارستان است.

سالمونلا در روده حیوانات وجود دارد که می تواند از طریق مدفوع آنها محیط را آلوده کند. این باکتری ها در برابر سرما مقاوم هستند (در یخچال و فریزر از بین نمی روند) اما در اثر حرارت از بین می روند. بنابراین غذاهای خام بیشترین آلودگی را دارند: گوشت (مخصوصاً مرغ)، تخم مرغ و فرآورده های تهیه شده از تخم مرغ خام یا نیم پز... با این حال، مصرف سالمونلا لزوماً منجر به سالمونلوز نمی شود، بستگی به سروتیپ باکتری ها، دوز مصرفی دارد. و حساسیت مصرف کننده علاوه بر این، برخی از افراد ممکن است ناقل سالم سالمونلا باشند، به این معنی که می توانند باکتری های درون خود را بدون ابتلا به بیماری حمل کنند.

سالمونلوز یک بیماری عفونی است که توسط باکتری به نام سالمونلا ایجاد می شود.

سالمونلوز با توجه به گونه های باکتری درگیر متفاوت است.

 

 مقالات پیشنهادی: 

اندوتوکسین

استریلیتی

بار میکروبی

بررسی خاصیت ضد میکروبی انواع ضد عفونی کننده های پزشکی

دو نوع اصلی بیماری وجود دارد:

حصبه و پاراتیفوئید یا تب حصبه و پاراتیفوئید. آنها به ترتیب به دلیل سالمونلا تیفی و سالمونلا پاراتیفی A، B و C هستند

سالمونلوز غیر تیفوئیدی یا "مینور" که اغلب منشاء غذایی دارد.

آنها به صورت موارد منفرد (یا پراکنده) یا در زمینه مسمومیت غذایی جمعی (TIAC) ​​رخ می دهند.

 

این عفونت ها که معمولاً با اصطلاح عمومی سالمونلوز نامیده می شوند، به دلیل فصلی بودن آنها شناخته می شوند که با افزایش تعداد موارد در تابستان، مشخص می شود.

 

آیا سالمونلوز بیماری خطرناکی است؟

اگرچه سالمونلوز یک بیماری نسبتاً شایع است، با تقریباً 300 مورد در هر میلیون نفر در سال در فرانسه، به طور کلی خوش خیم است. افرادی که سیستم ایمنی آنها ضعیف شده است (در نتیجه درمان یا بیماری)، افراد مسن، زنان باردار و نوزادان ممکن است بیشتر مستعد ابتلا باشند.

علائم نسبتاً سریع ظاهر می شوند (بین 6 تا 72 ساعت پس از مصرف غذای آلوده) و عمدتاً منجر به گاستروانتریت می شوند. اینها اغلب پس از 3 تا 5 روز در افراد بالغ سالم خود به خود بهبود می یابند. با این حال، آنها می توانند منجر به عوارضی مانند کم آبی شدید، عفونت خون - سپسیس - یا عفونت آبسه شوند و پس از آن باید با آنتی بیوتیک درمان شوند.

 

چگونه از آلوده شدن جلوگیری کنیم؟

این باکتری ها در برابر سرما مقاوم هستند و می توانند بسیاری از محیط های مختلف (حیوانات، آب، لجن و غیره) را مستعمره کنند. بنابراین باید چند احتیاط را رعایت کرد:

به تاریخ انقضای غذا احترام بگذارید؛

به سرعت محصولات را پس از باز کردن و ظروف پس از آماده سازی مصرف کنید.

به زنجیره سرد احترام بگذارید: به عنوان مثال، آماده سازی های مبتنی بر تخم مرغ خام یا نیم پز را در یخچال نگهداری کنید.

در یخچال، غذاهای خام را جدا از سایرین نگه دارید تا از آلودگی بین محصولات جلوگیری شود.

یخچال را روی دمای پایین (بیش از 4 درجه سانتیگراد) تنظیم کنید.

یخچال را مرتباً با سفید کننده تمیز کنید.

پس از تماس با غذای خام دست ها، میزها و ظروف را بشویید تا از آلودگی مواد غذایی سالم جلوگیری شود.

از آنجایی که باکتری ها در اثر حرارت از بین می روند، پختن یا گرم کردن غذا در دمای بالای 65 درجه سانتی گراد ضروری است.

 

چه کنترل هایی وجود دارد؟

تولیدکنندگان یا توزیع کنندگان در درجه اول مسئول ایمنی بهداشتی مواد غذایی هستند که در بازار عرضه می کنند.

بنابراین، متخصصان باید یک تجزیه و تحلیل خطر را در ارتباط با فرآیند تولید خود انجام دهند (به عنوان مثال، بهداشت عملیات، سلامت حیوانات، تجهیزات) و اقدامات پیشگیرانه را برای تضمین ایمنی سلامت محصولاتی که به بازار عرضه می کنند، تعریف کنند.

بنابراین، بسیاری از بررسی‌ها - بررسی‌های خود، برنامه‌ریزی‌شده یا برنامه‌ریزی نشده - در مورد بهداشت یا رعایت زنجیره سرما انجام می‌شود.

هر ساله بازرسی رسمی از موسسات نیز توسط خدمات دولتی انجام می شود.

در صورت آلودگی ثابت غذایی که در بازار عرضه شده است، برای محافظت از مصرف کننده اقداماتی برای خروج یا فراخوان محصول انجام می شود.

 

سالمونلوز چیست و چگونه از آن پیشگیری کنیم؟

اشتراک گذاری

عفونت های باکتریایی از جنس سالمونلا دومین عامل بیماری های ناشی از غذا در اروپا است. آنها گاهی اوقات با گاستروانتریت حاد تظاهر می یابند، اما می توانند برخی از جمعیت های حساس را با جدیت بیشتری تحت تأثیر قرار دهند. معرفی این بیماری و راه های پیشگیری از آن

 

در اروپا، عفونت های باکتریایی از جنس سالمونلا دومین عامل بیماری های ناشی از غذا است. با این حال، تعداد شیوع هایی که این باکتری ها در آنها جدا شده اند از سال 2001 به طور مداوم در اتحادیه اروپا کاهش یافته است. این بهبود نشان دهنده اثربخشی سیاست اروپا در زمینه ایمنی بهداشتی مزارع و کشتارگاه ها است: کشتار سیستماتیک مزارع مرغ تخمگذار آلوده، بهداشت. اقدامات در سراسر زنجیره تولید.

 

کدام منبع آلودگی؟

حیوانات، از جمله دام، اغلب بدون اینکه بیمار باشند، ناقل این باکتری بدون علامت هستند. فضولات حیوانات می تواند باکتری ها را از طریق تماس به آب، گیاهان یا سایر حیوانات منتقل کند. بنابراین غذاهای با منشاء حیوانی می توانند آلوده شده و محیط (آشپزخانه، اتاق آماده سازی، کارگاه و غیره) و افرادی که آنها را سرو می کنند (آشپز، نگهدارنده و غیره) آلوده کنند.

 

چه غذاهایی تحت تأثیر قرار می گیرند؟

غذاهای خام یا نیم پز، به ویژه با منشاء حیوانی، بیشترین آسیب را می بینند: تخم مرغ و محصولات تهیه شده از تخم مرغ خام، گوشت (گوشت گاو، گوشت خوک، از جمله محصولات گوشت خام و مرغ)، پنیرهای شیر خام.

سایر غذاها می توانند منبع آلودگی باشند، مانند سبزیجات، شیرخشک برای نوزادان، میوه های خشک، شکلات یا غلات.

تخم مرغ و غذاهای تهیه شده از تخم مرغ خام (سس مایونز، خامه، موس شکلاتی، تیرامیسو و غیره) علت نزدیک به نیمی از مسمومیت های غذایی جمعی ناشی از سالمونلا هستند.

 

چه عواقبی برای سلامتی

سالمونلا می تواند باعث گاستروانتریت حاد شود که معمولاً طی چند روز خود به خود برطرف می شود.

با این حال، عواقب آن در برخی از افرادی که ممکن است حساسیت خاصی داشته باشند، می تواند جدی باشد، از جمله افراد:

 

سوء تغذیه؛

مبتلا به بیماری های خاص (آکلرهیدریا، هیپوکلریدریا یا بیماری نئوپلاستیک) یا تحت درمان ضد اسیدیته معده.

در درمان آنتی بیوتیکی با طیف وسیع

در نوزادان و همچنین در افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند (بیماری خود ایمنی، سرکوب کننده سیستم ایمنی، درمان پزشکی سرکوب کننده سیستم ایمنی و غیره)، عفونت سالمونلا می تواند بسیار جدی و حتی کشنده شود.

 m/تشخیص سالمونلا در محصولات پزشکی

چگونه می توانیم قرار گرفتن در معرض خود را به عنوان یک مصرف کننده محدود کنیم؟

هنگام خروج از توالت، قبل از تهیه و خوردن غذا، و پس از دست زدن به مواد غذایی خام یا غیر خام، دست های خود را با صابون بشویید.

تخم‌ها را در دمای ثابت نگه دارید (یا همیشه خنک یا همیشه در دمای اتاق)، تخم‌ها نباید قبل از نگهداری شسته شوند، شستشو اجازه می‌دهد میکروارگانیسم‌ها از بیرون پوسته به سمت داخل مهاجرت کنند.

آماده سازی تخم مرغ خام را بلافاصله پس از آماده سازی مصرف کنید یا سرد نگه دارید تا ظرف 24 ساعت مصرف شود.

مواد غذایی با منشاء حیوانی (به ویژه گوشت خوک و مرغ و گوشت چرخ کرده) را به طور کامل بپزید (70 درجه سانتیگراد).

به افراد در معرض خطر توصیه می شود که تخم مرغ خام یا نیم پز مصرف نکنند.

 

شیوه زندگی و درمان های خانگی

حتی اگر برای عفونت سالمونلا به مراقبت های پزشکی نیاز ندارید، باید مراقب باشید که دچار کم آبی نشوید، مشکلی رایج با اسهال و استفراغ.

بیشتر بزرگسالانی که کم آبی خفیف تا متوسط ​​ناشی از اسهال، استفراغ یا تب دارند، می توانند با نوشیدن آب یا مایعات بیشتر، بیماری خود را درمان کنند. اسهال می تواند با نوشیدن آب میوه غلیظ یا نوشابه بدتر شود.

به نوزادان و کودکانی که به دلیل اسهال، استفراغ یا تب دچار کم آبی بدن می‌شوند، باید محلول‌های آبرسانی خوراکی داده شود که بدون نسخه قابل خریداری است. این محلول ها حاوی آب و نمک در مقادیر مشخصی هستند تا مایعات و الکترولیت ها را دوباره پر کنند.

 

 مقالات پیشنهادی: 

آمادگی برای مشاوره

اگر با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود قرار ملاقاتی می گیرید، در اینجا اطلاعاتی وجود دارد که به شما در آمادگی کمک می کند.

در صورت امکان از یکی از اعضای خانواده  و یا دوست صمیمی خود  بخواهید که شما را همراهی کند. شخصی که شما را همراهی می کند احتمالاً اطلاعاتی را که فراموش کرده اید یا نادیده گرفته اید به خاطر می آورد.

 

چه کاری می توانی انجام بدهی

قبل از قرار ملاقات:

قبل از قرار ملاقات پزشکی از وجود هرگونه محدودیتی مطلع شوید. وقتی قرار ملاقات گذاشتید، از قبل بپرسید :آیا کاری وجود دارد که باید انجام دهید، مثلاً رژیم غذایی روزانه را محدود کنید.

علائمی که دارید را یادداشت کنید، حتی علائمی که به نظر بی ارتباط با دلیل قرار ملاقاتتان هستند.

فهرستی از اطلاعات شخصی کلیدی، از جمله عوامل استرس زا، تغییرات اخیر در زندگی خود یا سفرهای اخیر تهیه کنید.

فهرستی از تمام داروها، ویتامین ها، گیاهان یا مکمل هایی که مصرف می کنید و همچنین دوزها تهیه کنید.

فهرستی از سوالاتی که باید از ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی بپرسید تهیه کنید.

در اینجا چند سوال اساسی وجود دارد:

علت علائم من چه می تواند باشد؟

علاوه بر محتمل ترین علت، سایر علل احتمالی علائم من چیست؟

چه آزمایشاتی باید انجام دهم؟

بهترین برنامه عمل چیست؟

جایگزین های رویکرد اصلی که شما پیشنهاد می کنید چیست؟

من شرایط پزشکی دیگری دارم. چگونه می توانم آنها را با هم کنترل کنم؟

آیا باید به هیچ محدودیتی احترام بگذارم؟

آیا باید با متخصص مشورت کنم؟

اگر دارویی برای من تجویز شود، آیا جایگزین ژنریک وجود دارد؟

در صورت تمایل هر سوال دیگری بپرسید.

 

از دکتر چه انتظاری باید داشت

ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی باید موارد های زیر را بداند:

بیماری از چه زمانی شروع شد؟

فراوانی استفراغ یا اسهال

اگر استفراغ و یا مدفوع حاوی صفرا، مخاط یا خون قابل مشاهده باشد

اگر تب دارید

اگر اخیراً به خارج از کشور سفر کرده اید

آماده بودن برای پاسخ به این سوالات به شما کمک می کند تا از تاریخ خود بیشترین بهره را ببرید.


ایمیل : nikopharmed[a]gmail.com تلفن تماس : 02144184570 موبایل : 09926062450

ارتباط در بستر واتساپ با نیکو فارمد
Close and go back to page
© کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت نزد نیکوفارمد محفوظ می باشد . | طراحی ، توسعه و سئو 09122452209