تست آلودگی مایکوپلاسمایی


 تشخیص آلودگی مایکوپلاسمایی

مایکوپلاسما، تنها باکتری شناخته شده ی فاقد دیواره ی سلولی بوده و اندازه آن به قدری کوچک است که کلونی های آن با میکروسکپ مشاهده میشود.

با این حال، میتواند بیماری های قابل توجهی در انسان ها و حیوانات ایجاد کند و چنانچه شناسایی نشود، میتواند عامل زیان های اقتصادی گسترده به صنعت دامپروری و لبنیات شود.  از طرفی می تواند باعث آلوده شدن کشت های سلولی شده و در روند کارهای تحقیقاتی مشکلات عمده ای ایجاد کند. چرا که این باکتری به آنتی بیوتیک های مورد استفاده در کشت های سلولی مقاومت ذاتی دارد.

از آنجایی که کشت های سلولی عمدتا در تولید واکسن استفاده میشوند، آلودگی با مایکوپلاسما یک نگرانی عمده است که میتواند برای ایمنی و مسائل اقتصادی این حوزه خطر آفرین باشد . انواع پاتوژنیک این باکتری می تواند عامل پلوروپنومونی و عفونت پستان در حیواناتی مانند گاو، بز، و گوسفند شود؛ اگرچه می تواند به عنوان فلور معمول دستگاه تنفسی و ادراری حیوانات نیز باشد. معمولا عفونت توسط آنتی بیوتیک ها ریشه کن نمیشود و اکثر حیوانات پس از یک بار آلودگی ممکن است حامل این باکتری بوده و آن را به حیوانات سالم منتقل کنند.

تست به موقع موارد مشکوک در صنعت دارو سازی و دامپروری می تواند ریسک های پزشکی و اقتصادی را کاهش دهد. روش های تشخیصی که بیشترین حساسیت و اختصاصیت را دارند، تست های مولکولی و کشت میکروبی می باشد. با اینکه تست های مولکولی موجب تشخیص سریع میشود.

کشت میکروبی نمونه های مشکوک، استاندارد طلایی شناسایی مایکوپلاسما می باشد. به دلیل شناسایی ارگانیسم های زنده و عفونت فعال و حساسیت آن، با وجود سختی انجام و زمان پاسخ طولانی توصیه میشود. آزمایشگاه نیکوفارمد آریا قادر به انجام تست تشخیص آلودگی مایکوپلاسما در انواع نمونه ها به روش کشت میکروبی (فنوتیپی) بوده و آماده خدمت رسانی به مشتریان محترم میباشد.


ایمیل : nikopharmed[a]gmail.com تلفن تماس : 02144184570 موبایل : 09926062450

ارتباط در بستر واتساپ با نیکو فارمد
Close and go back to page
© کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت نزد نیکوفارمد محفوظ می باشد . | طراحی ، توسعه و سئو 09122452209